• sarsparis

    ge mig tips, vad köpa i present til nyfödd (ej kläder)

    Min vän har fått sin andra dotter, så köpa kläder är inte aktuellt. Vad finns det mer för roliga, kanske lite annorlunda  saker att ge i present?

  • Svar på tråden ge mig tips, vad köpa i present til nyfödd (ej kläder)
  • Golvmoppen

    Filt
    Badcape/handduk med liten luva
    Böcker
    Bitringar
    Örngott/Bäddset

  • LNE

    Det glömde jag! Fick en blöjtårta till pojken av min bror och hans sambo!!!!

  • LilleLena
    LNE skrev 2011-08-11 10:20:36 följande:

    Det glömde jag! Fick en blöjtårta till pojken av min bror och hans sambo!!!!





    Så fin den var! :) 
  • LilleLena
    LNE skrev 2011-08-11 10:20:36 följande:

    Det glömde jag! Fick en blöjtårta till pojken av min bror och hans sambo!!!!


    Föresten, får man fråga vad dem hade satt på för olika grejer på tårtan?=) 
  • LNE
    LilleLena skrev 2011-08-11 11:20:06 följande:
    Föresten, får man fråga vad dem hade satt på för olika grejer på tårtan?=) 
    Dem hade satt satinband runt varje "tårtvåning" eller vad man nu ska kalla det för att hålla ihop den. Sedan satt en platta i botten där dem satte fast en band som dem drog igenom hela tårtan för att hålla ihop den. 

    Saker dem sedan satte på: En nalle, nappar, bitleksak och en liten bil  
  • Tygtiiger

    Det är ändå roligt att ha något alldeles nytt och eget till andra barnet, tycker jag!

    En mjuk och go filt används garanterat - jag har köpt en trikåfilt från villervalla med sol och moln på till min bebis, den är kanonbra. Och fin.

    En ny speldosekanin eller liknande att ha i vagnen eller vid skötbordet (de slits ju ut).

    Om det är några år emellan barnen så kanske en ny, lite roligare spädbarnsleksak - nu är ju saker BPA-fria, det var de inte när jag fick min första son för sex år sedan, och det är trevligt att veta att plastskallran som ungen gnager på inte är allt för giftig iallafall.

    Ett fotoalbum och ett presentkort på internetframkallning av foton, kanske? Det är roligt att ha kort på sin bebis men svårare att hinna med att fixa till det med två.           


    Krupke, we've got problems of our own!
  • Jocke75
    sarsparis skrev 2011-08-10 21:21:32 följande:
    Min vän har fått sin andra dotter, så köpa kläder är inte aktuellt. Vad finns det mer för roliga, kanske lite annorlunda  saker att ge i present?
    Jag provade en tjänst som heter www.babyklappen.se  ,de levererade presenter hem till folk med kort och egen hälsning! ganska kul tycker jag:)
  • Jocke75
    sarsparis skrev 2011-08-10 21:21:32 följande:
    Min vän har fått sin andra dotter, så köpa kläder är inte aktuellt. Vad finns det mer för roliga, kanske lite annorlunda  saker att ge i present?
    Jag provade en sajt som heter www.babyklappen.se,  skitkul ide:) det fungerade som ett blommogram men med presenter istället. Kan varmt rekommenderas!
  • sweetsandra

    Hängande fotoram i tyg:
    http://www.uk-kids.se/se/produkter/babytillbehor/hangande-fotoram-i-tyg.html

    Häftig barnservis och matchande snuttefilt:   
    http://www.uk-kids.se/se/produkter/babytillbehor/barnservis-snuttefilt.html

    Färgglad bitfilt:
    http://www.uk-kids.se/se/produkter/leksaker/mjukt-och-gosigt/cute-as-a-button-aktivitetsboll-1.html
       
      
        
      
     


    Mina solstrålar ~ Vinga 070108 & Lycka 090820
Svar på tråden ge mig tips, vad köpa i present til nyfödd (ej kläder)