• singstar76

När började ni jobba heltid efter senaste barnet?

Jag började jobba som dagbarnvårdare heltid (fick ett vik som först va på tre månader men som sen blev nästan ett helt år..) när sonen bara var 7 månader. Men då hade jag ju ändå sonen hemma. Hade inte fixat att lämna honom på förskolan och gått iväg och jobbat före 1,5 års ålder tror jag.

Sen började han inte förskolan  månader innan han fyllde 2 år. Jag fick dock ett vikariat heltid på förskolan så jag jobbade på en annan avdelning i huset och har haft möjlighet att "umgås" med min son även under arbetstid.

Efter vikariatet skulle jag eg. ha gått tillbaka till mitt ordinarie arbete som ligger 1 timmes resväg ifrån oss. Sambon börjar jobba innan förskolan öppnar så det skulle bli jag som fick hänga på låset till förskolan varje dag ca 6.30 för att sedan ta bussen vid 7 för att hinna vara på jobbet 8...
    Sen jobba 8 tim + rast dvs till ca 16.30 och sen gick bussen hem strax innan 17, vilket gjorde att jag skulle ha varit hemma till 18. Sonen somnar vid 19 så för mig var det INTE ett alternativ att missa så mycket av mitt barns liv. Kul at bara väska och lägga ett barn 5 dar i veckan liksom...

Så jag kämpade och fick min tjänst förflyttad till min hemort poch lyckades med det!!

Jag är jätteglad för det för jag hade inte fixat att vara borta så mycket. För barnet skulle det ha innebärt 6.30-16.45 (då hans pappa hämtat honom) dvs ca 10 timmar på förskola. Jag tyckte det var mycket! Vet inte om han hade lidit av det i sig, men jag hade gjort det!

Alltid svårt det där när ekonomin oxå har en avgörande roll. Jag hade sagt upp mig om jag inte blivit förflyttad för för mig var det inte värt pengarna då jag har en sambo vars lön vi kunnat överleva på (om än snålt dock). hade jag varit ensamstående och inte blivit erbjuden nåt annat jobb så hade jag bara fått bita i det sura äpplet och åka iväg mina 5 mil och jobba...Tyvärr..

Svar på tråden När började ni jobba heltid efter senaste barnet?