• Anonym (hmm)

stämningsansökan- hur lång tid tar det för advokaten?

Jag har kontakten en advokat som jag nu gett tillåtelse att stämma pappan på vårdnaden. Hur lång tid brukar detta normalt ta? Alltså tiden mellan advokaten fått sitt uppdrag och tingsreätten stämt?

• Svar på tråden stämningsansökan- hur lång tid tar det för advokaten?
  • Anonym

Från det advokaten skickat in ansökan så 1-2 veckor.

• Kjell2
    Anonym (hmm) skrev 2011-08-11 08:56:53 följande:
    Jag har kontakten en advokat som jag nu gett tillåtelse att stämma pappan på vårdnaden. Hur lång tid brukar detta normalt ta? Alltså tiden mellan advokaten fått sitt uppdrag och tingsreätten stämt?

Finns inget normalt, kan vara allt från en vecka till flera månader, beror på hur mycket advokaten har att göra och hur bråttom det är. Fråga advokaten när han/hon räknar med att bli klar och ställ lite krav..
  • Anonym (hmm)
    Kjell2 skrev 2011-08-11 08:59:42 följande:
    Finns inget normalt, kan vara allt från en vecka till flera månader, beror på hur mycket advokaten har att göra och hur bråttom det är. Fråga advokaten när han/hon räknar med att bli klar och ställ lite krav..
    Nej det är inte brottom från min sida eftersom pappan till barnen det gäller inte haft kontakt eller brytt sig om barnen på flera år så kan tänka mig att andra ärenden prioriteras om tex barnen far illa osv. Tack för svar.
Svar på tråden stämningsansökan- hur lång tid tar det för advokaten?