• Ms M

Har ni köpt begagnade vinterskor till era barn någon gång?

Jag hade inte köpt till stora tjejen för hon e äldre (o därmed så brukar äldre barns skor vara mer slitna) men jag tänker till lilleman. Ett par stl 20 vinterskor Pax..

Verkar vara som i nyskick..

Hade ni gjort det?

• Svar på tråden Har ni köpt begagnade vinterskor till era barn någon gång?
  • Mogika

Har inte köpt men fått beg. vinterskor till min dotter. Kommer dock inte ihåg vilket märke det var, men dom höll hennes fötter torra och varma hela vintern!

Är dom inte för dyra så varför inte köpa dom? Du märker ju om dom håller värmen eller inte tänker jag!

Stolt mamma till Wilda och med broster i magen!
  • Stårchen

Ja, när barnen var mindre så köpte vi ofta begagnade vinterskor åt dem. Man har ju ofta flera par, så vi varvade nytt och begagnat.

• Finesse

Ja till dottern i storlek 21.. hur mkt går dom då.. nej knappt nåt.. dom var som ny under sulan!

Ebba 071228, Hampus 110225
  • Selma1966

Sällan jag går in någon stans där de säljer i andra hand, men det är mer för att jag tycker det är tråkigt att shoppa runt på sådana ställen med udda storlekar hängande i oordning. Inte för att jag har något emot ett begagnat klädesplagg. Förra året fick vi rätt mycket begagnat till sonen av vänner, som kom väldigt väl till pass. Både vinterkängor, gummistövlar och kläder. Perfekt. I helgen kom grannen in och lämnade ett par kassar. Kläderna går runt till grannar/vänner som har barn i rätt storlek.

Sedan har jag periodvis samlat in massor av barnkläder och leksaker till välgörande ändamål eftersom jag kommit i kontakt med en förening som jobbar med volontärer i Ryssland som hjälper föräldralösa barn på sjukhus. Eftersom jag träffat ett par volontärer själv på plats (under vår sons adoption) så litar jag på dem. Så det mesta av egna sonens kläder och leksaker (och det han ärvt av andra som fortfarande är snyggt) går oftast dit efter han växt ur det.  

• Dr Mupp

Ja i de absolut minsta storlekarna, men inte annars.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Ms M

Okej, verkar som att dom är använda en säsong så då e dom ju i bra skick..

• underverket 06

När sonen var 1år, så hade vi bara begagnade vinterskor, fina Kavat som inte var slitna alls o sedan någon Gortexkänga som inte heller var sliten. Hade gick ju inte så mycket i de, o hade ju ju inte börjar förskolan än. Skulle aldrig lägga en massa pengar på skor till en en 1- åring. Nu när han är snart 3 köper vi dyra Viking kängor för nu går det ju inte alls att köpga begagnade skor,

• Dr Mupp
    Ms M skrev 2011-08-11 20:44:57 följande:
    Okej, verkar som att dom är använda en säsong så då e dom ju i bra skick..
    Fast jag tycker nog att en sko som är dagligen använd en hel vintersäsong är sliten. Det spelar ju ingen roll hur yttersulan ser ut utan det är innersulan det gäller på.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • stor grön drake

Japp, stl 23, inte mycket använda, ska ha dem som extra ifall sonen blir blöt. Men även dyra nya stövlar,
    har sett barn med ärvda skor som jag undrat hur föräldrarna tänkt, man ger ju barnet knä och fotproblem om man låter dem gå med snedslitna skor...

Svar på tråden Har ni köpt begagnade vinterskor till era barn någon gång?