• Sophiebysophie

Gravid o har sådan frossa! Någon mer? Tecken på något allvarligt?

Jag har sådan frossa, så jag skakar i hela kroppen och jag hackar tänder emellanåt.
    Jag kan må helt bra, o så helt plötsligt kommer det!
    Har haft så i två dagar i rad nu! Och även en gång för ett par veckor sedan..
    Är gravid i vecka 10 nu (9+1)
    Hade inte så här förra graviditeten.
    Tog febern igår o hade 37.5 bara lite förhöjd, brukar ha 37 annars.
    Fick ta ett varmt bad igår för jag frös så!

Är skit trött och illamående också, illamåendet har väl blivit en aning bättre dom senaste dagarna. Jag äter så jag får i mig näring. Dricker mängder med vatten, är mkt törstig.

Jag känner när jag ligger ner i sängen och ska vända mig, att jag kan få ont i livmodern, svårt att förklara.. men kanske kan vara ligament eller liknande..

Jag börjar i alla fall bli orolig för frossan.. så här ska det väl inte vara.. kan tillägga att jag har rejäl huvudvärk också :( Men vill inte ta någon alvedon.

Någon som har liknande? är det normalt? eller kan det vara tecken på något allvarligt som man bör kolla upp??

• Svar på tråden Gravid o har sådan frossa! Någon mer? Tecken på något allvarligt?
  • Skruff

Jag hade frossa till och från hela min förra graviditet. Mest frös jag andra trimestern men då var vi tack och lov på resande fot i asien så det blev något bättre. Jag frös mig genom hela sista veckorna trots högsommarvärme och ville ligga i sängen under en massa filtar hela förlossningen för att jag frös så mycket. Trötthet och illamående hade jag också, mest trötthet. Jag sov så snart jag inte var på jobbet (och ibland sov jag på lunchrasten). Huvudvärken kan du väl kolla upp om den inte ger med sig.

• Sophiebysophie

Ush kräktes strax efter jag skrev inlägget.. Hade ju fått frossa så frös som bara den..
    Sen fick jag springa o kräkas.

Nu har jag frossa igen! Fryser som fan, är trött, har ont i huvudet.

Har både ätit o druckigt nyligen..

Det kan itne vara något allvarligt med barnet? Havandeskapsförgiftning?

• Skruff

Om du är orolig tycker jag att du ska prata med din barnmorska. Jag har inte hört talas om havandeskapsförgiftning så tidigt i graviditeten. Mig veteligen brukar det komma långt senare (efter v 24 vanligtvis). Det är ju vanligt att man mår rätt pyton under första trimestern utan att det är något som helst fel. Man kan ju dessutom få både förkylningar, influensa, magsjuka och annat under graviditeten. Men som sagt, jag är varken läkare eller barnmorska

Svar på tråden Gravid o har sådan frossa! Någon mer? Tecken på något allvarligt?