• trollvira

Inte barnfri den här helgen heller..... :(

Jag blir galen på min mans ex, som ständigt ljuger, manipulerar och kommer undan med det..
    Ibland blir det bara för mycket!!!!

Innan semestern KRÄVDE jävulskapet att få ha dottern 4 veckor på raken. Detta innebar att vi fick ha henne HELA vår semester.
    Ok, för att hon inte skulle ge sig på dottern, som hon kan göra när hon inte får som hon vill, så gick vi med på det. Det gick tre dagar sen ville dottern hem, det var ren förvaring hos mamma och hon ville vara med oss ett tag.. Sagt och gjort, vi åkte och hämtade henne över midsommar.

Vi pratade inte med dottern efter att hon åkt till mamma förrän någon vecka senare och då visade det sig att hon varit hos sin mormor hela tiden. Ytterliggare en vecka senare ringer mamman, som då fått tillbaka dottern och vill att vi ska hämta hem henne, för nu har mamman fått en kråka i näsan och var dödssjuk..... Då sa vi faktiskt nej.

Så hon lämpade över dottern på mormor igen och där stannade hon tills 2 dagar innan hon skulle hem.

Nu har vi haft henne i 4 veckor och det var dags för mamma-helg igen och då har mamman "glömt" att det gått 4 veckor, så vi fick ingen helg utan barn......

Jag blir så förbannad, men eftersom det inte är mitt barn så kan jag inte skälla ut idioten efter noter heller, tyvärr. Men ibland är det svårt att låta bli!!!!

Hur skulle du göra?? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-26 22:16
    Jag biter fortfarande ihop!
    Ytterliggare 2 veckor har gått och det var dags för barnledig helg igen.
    Den här gången kunde hon inte ta dottern för hon hade just gått upp på heltid och var heeeelt slut och orkade inte ta dottern.
    Den underbara dotter går omkring med slokande axlar och undrar vad hon gjort för fel....

Det är ju ett under att människan orkar torka sig där bak! :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-28 14:09
    Fick just veta att hon inte kommer att ta dottern under nyår heller. Med uppmaningen att vi inte fick prata skit till dottern om detta... Ursäkta, det är ju inte vi som gör sånt?!
    Vi hade planer, som i och för sig var tänjbara, då vi vet hur det kan bli. :(
    Hon sa också att hon inte ska ha henne någonting under december heller, för att hon ska flytta (samtidigt som hon har 3 månader på sig att göra detta) Undrar hur människan tänker??
    Det värsta som bf är att vi kan inget göra mer än att ta hand om detta stackars barn som inte har en mamma som bryr sig annat än sig själv! :/

• Svar på tråden Inte barnfri den här helgen heller..... :(
  • MammaMia88
    viseversa skrev 2011-08-11 18:11:02 följande:
    Jag kan på ett sett förstå ts också. Klart som fan det är skönt med barnfri tid ibland och bara vara med den man älskar. äta middag ute,Bada badkar,snacka och bara ha trevligt i lugn och ro UTAN barn. jisses jag har tre BIOLOGISKA barn och JAG tycker det är skönt med barnfri tid. är jag en hems mamma nu helt plötsligt eller bara för att jag uppskattar tid på tu man hand med mannen jag trots allt älskar!?
    Nopp, jag håller med dig helt....

Även när jag var ensamstående så uppskattade jag lite barnfritt ibland så jag kunde ta hand om mig själv lite extra. Dottern kom helt klart hem till en gladare mamma

Pluset är att min dotter står väldigt nära min mamma...! Så OM något skulle hända mig så är jag absolut säker på att hon kommer hamna i dem bästa händer och hos någon som hon älskar och blir älskad tillbaka utav. 
  • viseversa

Sen verkar ju flickans mamma sjuk i huvudet men det betyder väl inte att ts aldrig får känna sig besviken eller aldrig ska få egentid med sin man och kunna göra saker utan att behöva tänka på barnet i första hand hela tiden. För det är ju det man gör när man har barn. Barnet går alltid först ellerhur? äta mat på restaurang är inngen lugn stund när man har barn med. Även om det kan vara kul att ha sina ungar med sig så är det ett jävla massa spring,torkande,gnäll,trötta ungar mm mm mm. och det kallar då inte jag en lugn stund iallafall. 

ts kan du inte fråga någon ni litar på om denne kan vara barnvakt någon kväll så ni kan komma ut och rå om er själva och itne behöva oroa er över flickan? tycker absolut ni förtjänar det! 

• trollvira
    viseversa skrev 2011-08-11 18:11:02 följande:
    Jag kan på ett sett förstå ts också. Klart som fan det är skönt med barnfri tid ibland och bara vara med den man älskar. äta middag ute,Bada badkar,snacka och bara ha trevligt i lugn och ro UTAN barn. jisses jag har tre BIOLOGISKA barn och JAG tycker det är skönt med barnfri tid. är jag en hems mamma nu helt plötsligt eller bara för att jag uppskattar tid på tu man hand med mannen jag trots allt älskar!?
    Tack! Äntligen någon som förstår!! <3:)
  • MammaMia88
    trollvira skrev 2011-08-11 18:12:29 följande:
    Nu tycker jag inte att du ska slå på mig så där :)

Först måste jag fråga...
    Är det fult att vilja ha vuxentid??? :) och så kan jag säga at vi står ut.. med mycket!!!

Jag är rak och behöver inte stå och försvara mig för att jag tycker att det ibland blir för mycket.
    Jag kan öppet säga att jag inte är en superkvinna! :)

Inte förrän man gått i mina skor och tar hand om 5 barn,varav 4 är tonåringar,  deras vänner och alla andra och därutöver har ett heltidsarbete, förstår man... 

Barnvakter.. mmm, det kanske man har om man har levande föräldrar eller vänner med små barn... :)

Om du läser lagen så kan vi inte hålla barnet från mamman. Då kommer polisen! :)

Det som är frågan nu var ju hur du skulle göra och jag vet inte om jag fick svar på det..... ;)

Skulle du konfrontera mamman?? Som bonusförälder har man inte mycket att säga till om. Det är bara att bita ihop, men jag undrar när läget kommer då man kan säga ifrån!
    Tyvärr är ju läget sådant att vi bonusmammor inte "får" (rent lagligt menar jag) säga till om något verkar det som. Och jag skulle nog inte våga konfrontera mamman, för jag är rätt säker på att en hel del dumt skulle råka ploppa ur min skarpa mun i stundens hetta. Det enda ni kan göra är nog att kontakta familjerätten eller något, för jag tror inte en sådan människa skärper sig hur många tillsägningar och hot hon än får, men inte ens FR kan tvinga henne att vilja ta hand om sin dotter...tyvärr. 
  • Busbellan
    trollvira skrev 2011-08-11 18:12:29 följande:
    Nu tycker jag inte att du ska slå på mig så där :)

Först måste jag fråga...
    Är det fult att vilja ha vuxentid??? :) och så kan jag säga at vi står ut.. med mycket!!!

Jag är rak och behöver inte stå och försvara mig för att jag tycker att det ibland blir för mycket.
    Jag kan öppet säga att jag inte är en superkvinna! :)

Inte förrän man gått i mina skor och tar hand om 5 barn,varav 4 är tonåringar,  deras vänner och alla andra och därutöver har ett heltidsarbete, förstår man... 

Barnvakter.. mmm, det kanske man har om man har levande föräldrar eller vänner med små barn... :)

Om du läser lagen så kan vi inte hålla barnet från mamman. Då kommer polisen! :)

Det som är frågan nu var ju hur du skulle göra och jag vet inte om jag fick svar på det..... ;)

Skulle du konfrontera mamman?? Som bonusförälder har man inte mycket att säga till om. Det är bara att bita ihop, men jag undrar när läget kommer då man kan säga ifrån!
    Nej det är inte fult att vilja ha egentid, men det är inget man kan förvänta sig när man har barn vilket din man har.
    och jo jag är fullt medveten om hur mycket tid barn tar, har tre själv varav ett med särskilda behov vilket gör att han tar 10 gånger så mycket tid som de andra två tillsammans.
    och nej vi har inte en enda barnvakt att tillgå lätt, att vi har egentid tillsammans händer kanske en gång vartannat år. Egentid får man ibland faktiskt ha var för sig som vuxen.
    Men det handlar ju inte om att hålla barnet ifrån mamman, mamman vill ju inte ens ha henne där så hur svårt kan det vara att ta hem flickan?

Nej jag skulle inte konfrontera mamman utan ha barnet så mycket jag bara kunde hemma
    Mamma till Nora, August och Ella
  • trollvira
    Ejin skrev 2011-08-11 18:05:24 följande:
    och hur i hela friden kan man säga nej till att hämta hem sin egen dotter?
    Jupp! När mina biobarn är borta längtar jag ihjäl mig efter dem, men inte den här heller.

Det går t ex bra att  skriva på fb att man saknar henne, men sen "glömmer" hon liksom att hon inte träffat henne på 4 veckor och dottern går här med ledsna ögon!!! Jag blir såååå f-bannad!!

Det är inte barnfri helg som är det viktiga för mig (fast det skulle vara skönt)  utan att slippa se dessa ledsna ögon varje gång mamman dissar henne!!
  • Tow2Mater

Det är nog mest bara att stå ut till de växt upp.

Det jobbigaste är, tycker jag, om den biologiska mammans sida inte kan kompromissa utan enbart kräver hela tiden. Och surprisefaktorn - en helg man planerat som barnfri helt plötsligt inte blir det.
    Det har inte så mycket att göra med att man har barnen en viss tid, det har mer att göra med sättet den biologioska mamman lämnar dem på. Och som bonusförälder förväntas det ofta att man inte ska ha nåt alls att säga till om, tyvärr. Klart man blir irriterad.

• Busbellan
    viseversa skrev 2011-08-11 18:14:34 följande:
    Sen verkar ju flickans mamma sjuk i huvudet men det betyder väl inte att ts aldrig får känna sig besviken eller aldrig ska få egentid med sin man och kunna göra saker utan att behöva tänka på barnet i första hand hela tiden. För det är ju det man gör när man har barn. Barnet går alltid först ellerhur? äta mat på restaurang är inngen lugn stund när man har barn med. Även om det kan vara kul att ha sina ungar med sig så är det ett jävla massa spring,torkande,gnäll,trötta ungar mm mm mm. och det kallar då inte jag en lugn stund iallafall. 

ts kan du inte fråga någon ni litar på om denne kan vara barnvakt någon kväll så ni kan komma ut och rå om er själva och itne behöva oroa er över flickan? tycker absolut ni förtjänar det! 
    Fast det är ju sånt man får räkna med när det finns barn inblandade, man kan inte räkna med egen tid två vuxna tillsammans även om man önskar att man får det ibland
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Tow2Mater
    Busbellan skrev 2011-08-11 18:20:20 följande:
    Fast det är ju sånt man får räkna med när det finns barn inblandade, man kan inte räkna med egen tid två vuxna tillsammans även om man önskar att man får det ibland
    Men om man t ex planerat har barnen varannan helg tycker jag nog man har rätt att räkna med att få iallafall en helg nu och då  tillsaammans utan barnen. Klart det kan köra ihop sig vissa helger etc, men om det  händer konstant, klart man har rätt att känna sig överkörd och besviken.
  • viseversa
    Busbellan skrev 2011-08-11 18:20:20 följande:
    JAG kan räkna med det. Och jag ser till att vi får egentid också. Nu har vi barn som sover bra på nätterna så kvällarna är lugna och det är såå skönt och uppskattas massor.

Hade jag inte fått tid för mig själv eller med min sambo hade jag nog gått in i väggen. Ibland ser vi till att komma iväg också. Går på bio eller äter middag och jag njuter av varje stund ensam utan att behöva oroa sig för barnen hela tiden.

Gud vilken hemsk människa jag är(ironi) . MEN vi har ju fördelen med att vi har MASSOR runt omkring oss som gärna sitter barnvakt åt våra underbara ungar när vi behöver det. Tyvärr har inte alla den fördelen och ja då kan jag hålla med om att det blir svårare med egentid!

Men jo jag tycker alla utmattade trötta mammor borde få ta sig ett varmt bad med en snygg sambo/man och ett glas vin ibland. Men jag fattar också attd et kan vara svårt att få till ett sånt tillfälle=) 
Svar på tråden Inte barnfri den här helgen heller..... :(