Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie

Bebisens "varningssignaler"

Har du någon bärsjal/sele? Då får du händerna fria för annat samtidigt som barnet sover nära. Detta är dock ett tips för dagtid om ni har det på samma sätt då. Kan inte din man fixa maten på nätterna eller ta honom på morgonen när du äter frukost? Du kanske kan ta med bebisen?. Min son var nog 8-9 månader när han kunde stoppa i nappen själv om jag minns rätt. Jag rekommenderar dessa böcker.
    cdon.se/b%C3%B6cker/sears,_martha/the_baby_book-4459334
    www.karnevalforlag.se/bocker/karlekens-roll

Jag vet inte om det är vad du är ute efter men de är braGlad

• MalinEddie
    Asfaltsblomman75 skrev 2011-08-11 20:39:15 följande:

Tack för tipsen, ska kolla! På dagen har vi äntligen börjat få honom att börja trivas i sin säng, peppar peppar, så det är mest på morgonen som jag funderar kring, och då i veckorna när mannen jobbar =) Mannen tar mycket av käkandet, men på morgonen har han redan gått till jobbet och det är då jag blir "lite låst" eftersom min son är som Skalleper i Ronja Rövardotter, han "förföljer" mig i sängen tills han ligger näranära =) 

Det finns ersättning på tetra. Vi var lata och körde med det. Det kostar dock mer. Man kan också ha en termos med vatten och pulver redo vid sängen för att slippa gå upp. Om du är nära när du gör ersättningen reagerar han säkert inte likadant.
    Du måste självklart gå på toaletten när du känner att du behöver. För att varken du eller barnet ska må dåligt kanske du kan ta med honom dit? Det är väldigt vanligt att bebisar har ett stort behov av närhet och det är viktigt att de får det tillfredsställt för deras fortsatta utveckling och trygghet. Det går över och då kommer du sakna att gosa med bebisGlad
Svar på tråden Bebisens "varningssignaler"