Är det OK att köpa enbart begagnade kläder till en nyfödd
Som frågan lyder är det OK att ENBART köpa begagnat till en nyfödd?
Som frågan lyder är det OK att ENBART köpa begagnat till en nyfödd?
Självklart. Vi köpte typ ett plagg i varje storlek första halvåret. Resten ärvde eller fick vi
Varför inte? Tvättar man kläderna, så är det väl ok. Om man är rädd för bakterier så tror jag inte att kläder är det ultimata tillväxt miljön för dem. Bakterier kräver näring som allt levande....
Absolut!
Det tycker jag. Dem växer ju ändå ur allting inom någon/några veckor.
Själv har jag endast köpt 4 boddys till våran lillkille i stl 50/56 (ja, och strumpor + mössor)
Allt annat är sånt som jag har fått begagnat utav vänner.
Och ändå är min baby garderob lååååångt ifrån tom!
Såklart.
Det gjorde jag när jag väntade Hedda (hade inget sparat efter Alma).
Köpte det mesta beg, förutom babyskyddet, och slutsumman blev 4600 för allt som beöhvdes o lite till.
Tradera var min guldgruva!
Ehh ja, bättre till och med om du frågar mig .
Absolut!
Bättre!
Billigt, miljösmart och alla ev gifter urtvättade
Ja absolut. Då är de ju mjuka och använda.. Mycket skönare :)
Skulle det inte vara det? Märkligt i så fall...
Klar det är. ^^
Själv skulle jag nog inte göra det, men det är ju en helt annan sak. Jag får skylla mig själv.
Jag har inte sagt att det varken är bu eller bä!
Enbart intresserad av att höra vad andra har för åsikter :)
Nej, inte blöjor (om det inte är tygblöjor alltså...). Allt annat är helt okej att köpa begagnat, men babyskydd och bilbarnstol måste man vara sjukt noga med.
Ja så klart. Det finns sjukt mycket kemikalier i kläder men de tvättas bort (vet inte om alla gör det) efter ett tag och det bästa är ju förstås då begagnade kläder. Jag gillar att köpa kläder till barnen men att köpa helt nytt gör jag helst inte pga just detta, men ibland måste man ju.