Inlägg från: Anonym (Kär o galen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kär o galen)

Jag får panik!!

Här har du en tjej  till som är upp över öronen förälskad i en kvinnlig arbetskamrat.
    Jag har vid 30 års ålder upptäckt att jag aldrig varit kär tidigare, men nu är jag så kär att hjärtat håller på att brista. Kan inte äta, sova eller tänka. Hon finns i mina tankar hela tiden. Blir alldeles knäsvag när jag träffar henne. Vill va med henne hela tiden.

Jag är gift med en man, har barn och hus. Jag har tidigare blivit attraherad kvinnor någon gång ibland, men nu är jag verkligen kär. Har i och med detta även insett att jag aldrig varit kär i min man, sexet har alltid fungerat dåligt och de senaste fem åren har vi knappt haft sex för att jag inte vill. Blir bara äcklad.

Jag tampas dels med dessa underbara men plågsamma känslorna som jag har för den här kvinnan och dels med tankar om jag gått och blivit homo/bi eller om jag alltid varit det.

• Anonym (Kär o galen)

Jag vet...det är så självklart att man är heterosexuell tills motsatsen bevisats. Men hur ska man veta? Jag är inte typen som hoppar i säng med vem som helst. Så jag vill inte ge mig ut bara för att testa ha sex med en tjej.
    De senaste fem åren har jag inte varit attraherad av män, jag är inte ens längre sugen på snygga manliga filmstjärnor. Istället ser jag bara kvinnor just nu.

Jag är också rädd för att prata om dessa tankar, jag vill inte att folk ska få en annan bild av mig än vad de har nu. Och tänk om jag skulle ha fel!!! Det är ju inte så lätt att bara ta tillbaka allt.

Men jag vill ju veta om det är värt att fortsätta kämpa med förhållandet till min man, eller om det är lön löst. Vi har gått i parterapi i tre år, vi bråkar inte lika mycket längre men jag har ändå inga känslor för honom. Har nog aldrig haft det heller. När vi träffades som tonåringar var jag bara glad att bli "vald", att det fanns någon som tyckte om mig. Sen har jag inte velat göra slut av rädsla för att bli ensam.

• Anonym (Kär o galen)

Jag börjar mer och mer luta åt att det inte går att laga mitt äktenskap, har börjat inse att vi nog hållit fast vid varandra för att vi är rädda för ett liv utan varandra.
    Sexlivet har alltid varit knepigt för min del och de senaste 4-5 åren har vi bara haft någon enstaka gång per år (aldrig på mitt initiativ). Det har gått så långt att jag inte ens vill att min man ska röra vid mig längre, han märker också att jag nästan ryggar tillbaka när han är nära mig.

Men hur vet man då om man är bi eller homo?
    Jag har fått för mig att det inte är bara så enkelt. Det är möjligt att jag förträngt/förväxlat mina känslor för kvinnor, eller är det avsaknaden av kärlek som gör att jag tror att kvinnor bättre kan ge mig det än män. Jag har till och med börjat fundera på om jag har något fel på hormonerna.

Jag har aldrig ens kysst en kvinna så hur ska jag veta om mina känslor är äkta eller om de är något psykologiskt hopkok?

• Anonym (Kär o galen)
    Anonym (Jag med!) skrev 2011-10-18 21:53:58 följande:
    Ibland undrar jag om det verkligen bara är en endaste person? Eller kan det vara så att man kan vara kär/förälskad i/älska flera? 

Jag vill så gärna bara vara kär i min man men går det? Kan man leva ett liv utan att hitta själsfränder eller bli kär/kåt/intresserad av andra n å g o n gång?

Jag vet inte! Jag blir så förvirrad! Men samtidigt...måste man följa alla impulser? Eller kan man bara flyta med? Se det för vad det är? Något som går över (?). Eller ljuger man för sig själv då?
    Jag har alltid känt att jag och min man varit mer som bästa vänner (som ibland råkar har sex) än som man och hustru. Jag trodde att jag kunde leva ett liv utan passion och riktig kärlek, men efter mer än 10 år i detta förhållande börjar jag bli minst sagt kärlekskrank.

Jag tror inte att man ska följa alla impulser, utan bara de som är verkliga (hur man nu ska kunna avgöra det). Jag är rädd för att jag kan ha ljugit för mig själv under större delen av mitt liv. Samtidigt är jag livrädd för att ta ett felaktigt beslut vare sig det handlar om att lämna mitt äktenskap eller att komma ut som gay.
  • Anonym (Kär o galen)
    Anonym (jag gjorde det:)) skrev 2011-10-20 06:26:32 följande:
    Åååå flickor!! Jag tror att jag förstår er vånda... Jag ska berätta min historia, kanske kan den hjälpa någon...

Jag trodde att jag levde med mannen i mitt liv. När vi träffades blev jag upp över öronen förälskad och jag älskade att han var lite äldre än mig och så manlig. Hade aldrig haft någon tjej eller varit med någon heller för den delen, bara fantiserat men det är ju ganska vanligt?! Åren gick, vi gifte oss, köpte hus och fick barn. Allt funkade väl helt ok, visst hade vardagen kommit men det är ju så livet ser ut tänkte jag. Vi hade det ju ändå bra, bråkade inte och vi visste var vi hade varandra, vi hade en trivsam tillvaro helt enkelt. Men nog levde vi mer som bror och syster men så ser det nog ut i alla längre äktenskap tänkte jag. Det fanns liksom ingen anledning att ifrågasätta vårt förhållande när allt rullade på så bra...
    Så träffade jag henne! Som en blixt från klar himmel och ALLT sattes på spel på en gång. Mina känslor för henne blev tokstarka fort, nästan som om jag vore besatt. Det var superjobbigt och underbart! Alla frågor; gillar jag tjejer på "riktigt", är jag beredd att släppa min man?, tänk om det bara är en "grej"?, hur kommer det bli för barnen?, vad kommer släkt och vänner att säga o tycka?, är jag beredd att äventyra min trygga vardag med allt vad den innebar?, inte är väl gräset ändå grönare på andra sidan, allt blir vardag?, tänk om HON är oseriös, dumpar mig, kommer jag ångra allt då?, vill jag leva som gay?, hur blir relationen sedan med mannens pappa? Ekonomin? vårdnaden? hur ska jag kunna vara utan mina barn???... osv för MÅNGA frågor var det... puh!

Men jag tog steget och jag har aldrig behövt vara orolig. Allt ordnade sig till slut. Jag o tjejen fick varandra, barnen älskar henne och mitt ex är väl någolunda ok med oss, idag i alla fall bör tilläggas. Jag har ALDRIG ångrat mig, jag är gay :) o tanken på att vilja ha tillbaka mitt gamla liv har aldrig slagit mig. Släkt o vänner tog det bra, tyckte jag var modig o att det var viktigt att vara sann mot sig själv. Och jag och min numera fru karar allt tillsammans liksom, vi saknar ingen man utan jag känner mig stark när vi ordnar med typiska "manliga" saker. Vi pratar på ett helt annat vis och har så himla kul ihop, det är ju på sätt och vis som att leva med sin bästa tjejkompis (och vi är ett helt fantastiskt 6liv)...

Solskenshistoria? Javisst MEN jag känner flera  tjejpar som har gjort samma resa (från gift med man o familj till att leva gay) där deras historia är likartad med min, man blir så förvånad men så är det... Och då bor jag ändå i en mindre småstad :)

Lycka till tjejer hur ni än gör. Jag resonerade som så att man lever faktiskt bara en gång och jag vägrar bli bitter. Jag hoppade ut i det där läskiga okända o vann allt :)
    Vilken härlig historia!
    Jag känner igen mig till punkt och pricka förutom att jag inte har accepterat att jag kanske också är gay. Jag våndas enormt över att förmodligen behöva skiljas från min man, han är min bästa vän, men så är det också just det som är problemet, finns ingen attraktion eller äkta kärlek mellan oss.
  • Anonym (Kär o galen)

Om jag levde i ett lyckligt äktenskap med ett fungerande sexliv så skulle jag inte göra något åt förälskelsen, bara njuta av känslan att vara kär.

I mitt fall så misstänker jag att jag förträngt att jag kanske är homosexuell. Har aldrig varit bekväm med sexlivet, mått dåligt efteråt utan att riktigt veta varför. Nu vill jag inte ens att min man rör vid mig.
    Jag har skyllt på att han inte är attraktiv, är för lat eller för okänslig. Men i själva verket tror jag att problemet ligger hos mig, att jag inte tycker det finns en endaste man som är attraktiv i mina ögon.

Hur vet man att ett äktenskap verkligen är utom räddning?
    Hur kan jag vara säker på att mina homosexuella fantasier är äkta känslor och inte bara fantasier?

• Anonym (Kär o galen)
    Anonym (Jag med!) skrev 2011-10-24 19:13:31 följande:
    Försöker lyda ditt råd, att bara njuta av förälskelsen... Men det är svårt, när man vill mer. Jag vill kramas, mysa, hångla också och då har man ju överskridit en gräns i mina ögon iallafall...

Jaja. Och hur vet man om ens äktenskap är utom räddning?

Jag brukar ha som motto att om man slutar att ligga med varandra så är det kört. Likaså om man slutar att prata med varandra. Men vi är alla olika. Endel verkar ju kunna leva sexlöst år efter år. Jag tänker att jag har vänner som fyller många behov så min partner behöver inte vara någon "bästa vän" (även fast det ofta blir så att partnern ÄR ens bästa vän) utan att min partner är min livskamrat som jag ska leva vardag med, ligga med, skaffa barn med och.... Ja allt det där. Men att vara ihop för att någon är "ens bästa vän" som man hör att många säger att det är, det tycker jag är taskigt. Det är taskigt mot den man lever med (skulle man själv vilja att ens partner hade en bara för att man var snäll, typ?) och det är taskigt mot en själv. Alla är värda kärlek, sex och lycka. 

Å andra sidan. Allt blir vardag. Även om du skaffar en flickvän/fru istället för pojkvän/make. Ni kommer också att tjaffsa om ekonomi, ha olika sexlust och syn på barnuppfostran. Det ÄR svårt att leva monogamt hela livet utan att det blir ups and downs.

Om dina homosexuella fantasier "bara" är fantasier eller äkta vet du nog bara om du testar att leva ut dem Kanske en trekant kan ge svaret? Så slipper du känna dig otrogen mot din man? 
    Jag har alltid funderat över varför jag och min man är tillsammans. Vi har alltid haft ett maktspel mellan oss, tjafsar och klagar på varandra. Vi har ingenting gemensamt. Vi lever som vid sidan om varandra, har olika sovtider och lägger oss samtidigt enbart när han är sugen på sex. För mig är han som en främling, och jag kan inte ha sex med nån som jag inte känner och inte har känslor för. En trekant och otrohet är helt uteslutet för mig eftersom jag måste ha en relation till den jag ska ha sex med.

Jag har aldrig upplevt att vårt förhållande varit bra, det har varit lugnt när vi inte bråkat och när vi bråkar går det neråt. Men eftersom vi aldrig tar oss upp igen efter ett bråk så har vi kommit ganska nära botten nu. Herregud vi har ju knappt haft något sexliv de senaste fem åren!
    Jag har på allvar börjat ifrågasätta mitt förhållande. Men det är så otroligt svårt att lämna någon som man levt så nära med i många år och framför allt fasar jag för att bara få ha mina barn halvtid.
  • Anonym (Kär o galen)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2011-10-24 13:17:19 följande:
    OOooo! Här händer det grejer , blir alldeles lipfärdig när jag inser att jag inte är helt ensamm i den här stora världen!
    För min del är allt på stand by just nu. HON har flyttat =(
    Vad tråkigt för dig!
    Ibland önskar jag att min dam också kunde flytta för det är sååå plågsamt att vara nära henne men ändå inte kunna få henne. Men samtidigt är det ju underbart att få vara kär, jag har ju aldrig varit det förut.
  • Anonym (Kär o galen)
    Anonym (Jag med!) skrev 2011-10-24 21:20:14 följande:
    Åh! Jag får lite ont i magen av att läsa det inlägget! Du skriver att ni inte ligger, inte känner varandra och har ett maktspel mellan varandra och bråkar ofta. I mina öron låter det som att du lika gärna skulle kunna vara utan din man. Kanske skulle du till och med få det bättre? Det låter ju hemskt att vara "nära botten" av en massa bråk också! 

Jag har själv varit ihop med en man för barnens skull. Tänkt att man liksom inte får skilja sig som mamma och förälder. Stackars barnen och stackars mig. Men när jag väl tog steget så var det SÅ skönt! Så befriande att få rå sig själv och inte bråka och tvinga sig till sex för att han ska vara nöjd. Barnen var det såklart trist utan men samtidigt SKÖNT att vara själv varannan vecka. Den veckan de kom hade man ju fullt upp med att vara ensam förälder. Det var rätt skönt att kunna träffa kompisar och "ta igen" förlorade år i ett destriktivt förhållande med roliga saker

När jag träffade min nuvarande man så inser jag att jag borde skiljt mig från den förra tidigare. Det är på ett annat sätt nu. Ja, förutom att jag är kär i en tjej :-/ trots att jag "har allt" med min man. 

På det lilla jag läst om dig så tycker jag att det låter som att du är värd något bättre! Och dina barn är värda det också! De blir ju inte lyckligare/gladare av att deras mamma är ihop med bio-pappan för deras skull. De vill ju ha en mamma som blommar! Frågan är om du kan blomma med din man igen eller om ni sabbat allt redan och hamnat i ett läge där det är dags att gå vidare ensam?
    Tack för ditt inlägg!

Vi har ju gått i parterapi i flera år och bråken har blivit färre men känslorna tycks inte komma tillbaka, det kanske beror på att det aldrig funnits några känslor mellan oss. Jag har också gått i terapi själv pga min barndom och börjar sakta hitta mig själv igen. Det är i denna veva som jag börjat låta mitt intresse för andra kvinnor bubbla upp till ytan. Jag har även insett att jag inte kan förändra min man, tro inte att jag inte försökt

Så nu funderar jag på om jag är gay eller inte. För om jag är det så är mitt äktenskap helt dödsdömt. Om jag inte är gay så måste jag komma fram till om jag är villig att leva med min man som han är.
    Har räknat på hur ekonomin skulle bli efter en skilsmässa och jag borde kunna klara mig även om det blir knapert. Så jag antar att jag mentalt försöker förbereda mig för en skilsmässa. Även om jag rent känslomässigt inte är redo för det än.
  • Anonym (Kär o galen)
    Anonym (Jag med!) skrev 2011-10-25 17:39:51 följande:
    Till kär o galen: Behöver det vara så att man är gay ELLER hetro? Kan man inte vara människa? Som blir kär i- lever med- har sex med andra människor? Måste allt vara uppdelat i KÖN? Kan du inte bara flyta med? Gillar du inte din man så gör slut! Hittar du en kvinna som du gillar- kör på det! Hittar du en ny man så kör på det! Det behöver kanske inte vara så komplicerat? 

Eller? Ser jag för lättvindligt på det?
    Jag önskar att det vore så enkelt som att bara vara människa. För mig handlar det nog mest om att hitta mig själv och stå för vem jag är och då behöver jag sätta en stämpel på mig själv. Viktigast är väl att inse att jag kan ändra min stämpel om det skulle behövas framöver.
    Jag är en obotlig tänkare som bara måste göra livet super komplicerat :-\
  • Anonym (Kär o galen)
    Anonym (jag gjorde det:)) skrev 2011-10-26 06:48:24 följande:
    Till jag med: Nää du låter inte råcynisk, jag förstår hur du tänker. Vi har varit tilsammans i över 3 år nu. Ingen evighet, inte alls. Med min man så hade ju han och jag varit ett par över 10 år MEN jag kan se tydliga skillnader.
    Så här har det sett ut tidigare: träffat någon, haft mycket 6 i början där jag ställt upp på diverse önskningar o trott att det delvis varit min vilja med. Efter redan 3-6 månader, har jag tröttnat ut o 6 har klingat av till att till slut ebba ut helt. När jag sen fick barn så fick jag plötsligt en mer "legitim" anledning till att inte ha 6 typ, jag är gravid, jag ammar, jag är helt slut osv osv.
    Så är det inte nu! Jag är så trygg, vi är så samspelta och det är såååå bra. Vi växer hela tiden ihop, jag har aldrig varit med eller känt något liknande. Det är mjukt, spännande, initiativrikt, stimulerande o passionerat! Jag vill bara ha mer :)

Tidigare tänkte jag så mycket, det var så himla mycket bendande med ben o regisserat, "kan du inte svanka mera" "det är sexigt om du gör så där" " osv. Jag har alltid fått höra att det tar så lång tid innan jag kommer, vilket gjort att jag tillslut inte brytt mig om det överhuvudtaget. Kommentarer när någon går ned på en typ "kommer du snart, det är så jobbigt/ jag får ont i tungan" är såååå onödiga. Och jag är så glad att slippa stånd i ryggen när man vill sova, danskandet med k*kar lite här och där, smetandet och sprutandet (ursäkta uttrycken!!!) . Det är liksom inte alls min grej...
    Sitter här och skrattar. Så här ser även mitt sexliv ut. Många gånger har jag känt mig som en madrass som min man vänt och vridit och bänt på, vid nåt tillfälle har jag även fått sagt till mig att det känns som att sätta på en madrass. Mitt självförtroende när det gäller sex är helt kört i botten.
    Och det här jvla pockandet och juckandet i ryggen, hur kan de tro att det på nåt vis ska vara upphetsande!!!!! De senaste åren har jag bara känt sån avsky när jag ser en penis, men ibland har jag ställt upp ändå för att slippa känna den enorma pressen. För att överhuvudtaget bli minsta upphetsad måste jag låtsas att han är en kvinna, vilket inte är så lätt när han har skägg, håriga ben och nåt som sticker ut mellan benen

Jag har gått runt och intalat mig att min minskade lust kanske har att göra med att vi varit tillsammans så länge, att han inte är attraktiv, att jag varit deprimerad, utarbetad, trött, att jag varit gravid och ammat i flera år och att vi haft så stormigt förhållande. Men det har kanske bara varit dåliga ursäkter för att jag inte velat se sanningen.
  • Anonym (Kär o galen)

Jag liksom många andra har fördomar om homosexuella. Har en bekant som är gay och som berättat att de är ett ganska stort gäng homosexuella som alla varit med alla. På gayklubbarna kan man träffa någon på dansgolvet och sedan gå in på toaletten och ha sex och sen gå åt varsitt håll utan att ens veta vad människan man nyss haft sex med heter.
    Jag kan verkligen inte identifiera mig med detta. Kan absolut inte tänka mig ha sex med en massa tjejer bara för sexets skull. Jag vill heller inte att andra människor ska ha en massa fördomar om mig om det skulle visa sig att jag är gay på riktigt.

Jag har aldrig tyckt om att synas, så att komma ut ur garderoben kan jag likställa med att gå runt naken på stan. Det är bland det värsta jag kan tänka mig att göra!
    Samtidigt längtar jag så otroligt mycket efter den sanna kärleken, ett förhållande där jag kan vara mig själv och verkligen till fullo älska den jag är tillsammans med. Jag vill längta efter att få vara nära min partner och göra denne lycklig.

• Anonym (Kär o galen)
    Anonym (Jag med!) skrev 2011-10-26 15:25:56 följande:
    Jag vill inte försvara de män som behandlat er illa i sängen, som bara sett till sin egen njutning och som uppenbarligen tyckt att det var jobbigt att tillfredsställa er. Inte alls.

Men jag vill säga att man faktiskt har ett eget ansvar också! Som människa. Mot sig själv och mot sin partner. Jag tycker att det är taskigt att inte berätta för sin partner vad man tänder på och inte. Om man inte vill ha sprut här och där, vända och bända på sig eller om man vill ha en massa oralsex för att komma så måste man ju säga det!

Man måste säga det för att vara juste och sann mot sig själv och man måste säga det för att förhållandet till ens parter ska fungera. Jag skulle bli så otroligt ledsen om min partner tyckte att det jag gjorde i sängen inte var skönt eller om han till och med blev avtänd av det jag gjorde. Man måste ju kommunicera om det där med sex, som man kommunicerar om allt annat. Och om man inte berättar vad man vill- hur fasiken ska då ens partner veta?

Jag tycker att ni verkar ha stött på riktiga rötägg, eller så har ni varit väldigt dåliga på att berätta hur ni vill ha det. Jag kan säga att mitt (hetro) sexliv inte alls ser ut som ni beskriver! Det är ett givande och tagande och min man ger (oftast) mer än han får (om man nu kan säga så). Så. Alla män är inte asholes. Och jag hoppas verkligen inte att alla flator är ett resultat av dåligt sexliv med män utan att ni/vi som "kommer ut" gör det för att vi är förälskade i någon av samma kön! 

Vi och dom resonemang är sällan konstruktiva!  
    Min man är inte ond, han är bara en man. Annars hade jag inte stannat kvar så länge. Han har alltid varit mån om att jag ska få ut något av sexet, men han saknar taktkänsla och finlir och någon romantiker är han verkligen inte. Jag har varit dålig på att säga vad jag vill och inte, men när jag gjort det så har det ändå inte gått fram. Jag har aldrig varit tänd på honom, onanerar hellre än har sex och känner mig ledsen och äcklad efter att jag haft sex, så nåt är det ju som inte är bra. Är sexlivet dåligt för att jag kanske är gay eller tror jag att jag är gay för att förhållandet är dåligt?
  • Anonym (Kär o galen)

Åååååh vad jag blir galen! Först blev jag glad över att för första gången i mitt liv vara kär, men nu står jag snart inte ut längre. Vill bara vara med henne hela tiden. Här om dagen fick jag en sån där "slowmotion"-upplevelse, hon kom gående mot mig i korridoren som i slowmotion och hennes blonda hår glänste som guld i lysrörens sken.

Och vad går jag i gång på? Jag tycker inte att det finns något vackert över vare sig kukar eller fittor. Men just nu känns det oerhört avlägset att ha sex med en man. Mina tankar kretsar enbart kring kvinnor. Jag är kanske inte så fixerad vid just könet, jag längtar bara efter att hitta min själsfrende och känna hur kärleken flödar mellan oss. 

• Anonym (Kär o galen)

Hur har det gått för dig "Förvirrad"?

Svar på tråden Jag får panik!!