Jag får panik!!
Tänkte på det där med heterosex och sexuell läggning.. jag har haft otaliga manliga partners, som nästan alla har fallit under kategorin "prestationssex", där man (de) inte uppmärksammar den andra männsikan och tror att man ska liksom bara komma i mål. Jag kan väl anses medskyldig som trodde att det skulle gå till så, men grundproblemet handlade mest om deras inställning. Jag var aldrig särskilt madrass-aktig, men jag njöt inte av att instruera dom heller.. Sen har jag även upplevt några bra "kommunikationsinriktade" killar, som jag har haft härligt sex med.
Men trots allt.. även med de "bra" killarna så upplevde jag inte alls samma intensitet och intresse från min sida (som jag har gjort med de flesta tjejer). Nog var jag kåt - men jag kände mig självisk och hade inte så stor lust att bry mig om honom. Dessa killar var just inriktade på att tillfredställa mig och jag rörde knappt vid dem.. det blev lite som assisterad onani :)
De flesta sexuella relationer jag har haft med tjejer har varit bättre, men även där handlar det såklart om att kommunicera och våga uppmärksamma varandras impulser och behov. Det sker inte automatiskt bara för att man är två tjejer, men som tjej är man ofta mer "inlärd" i att ta hänsyn till andra osv. Då blir det inte heller lika komplicerat att berätta/visa vad man vill!
Men anledningen att jag i slutändan känner mig väldigt gay är ju att JAG tänder mer på kvinnor, och att det är i de relationerna som jag har upplevt uppriktig kärlek (i mig själv alltså). Inte för att männen generellt är "sämre" i sängen. Så man får nog gå till sig själv, sina sexuella beteenden/preferenser.. Man kan ju inte njuta av sexet om man avskyr tanken på kukar och sperma.. Men nästa fråga är om man blir kåt av fittor och lubrikation..? Svarar man ja på det så är det nog ganska mycket lesbiskhet i en ;)