• Tittij

Sunwing Kreta - Makrigialos

Nån som varit där eller ska dit? 
    Vi åker den 25:e aug, efter vårt bröllop nästa lördag. Vore kul att höra lite tips eller varningar  

• Svar på tråden Sunwing Kreta - Makrigialos
  • Rödstrumpa

Vi kom hem igår,  vad vill du veta? Fråga på så ska jag försöka svara, har både pos och neg uppleveser..,

• Tittij

Vad var mest positivt och vad var negativt?
    Gjorde ni nån bra utflykt eller hittade nån bra restaurang? Oftast hittar man ju de bästa ställena sista kvällen.... 

• Rödstrumpa

Åker ni med barn?Vi hade det varmt, väldigt varmt. Mellan 32-38° sa en av servitörerna att det hade varit under vår vecka och med två små barn blir man begränsad till att hänga vid vatten el i lgh då. Så nej, jag kan inte nämna ett enda ställe utanför anläggningen för våra dagar bestod av att vara vid stranden/poolen, miniland el i lgh... Och min hjälp verkar vara begränsad för dig för vi hade dessutom all-inclusive så vi åt ALLA måltider på resorten... Och det hade jag inte valt om vi inte rest med barn för det blev enformigt även om maten var ok.

På min neg-lista finns transfern... Låååååångt när man startar resan med bil 2h, flyg 3,40 el vad det tog och dessutom har anlag för åksjuka. Vägen var dock bättre än väntat, inte så kurvigt men vad hjälpte det, både jag och sonen på 4 år blev rejält sjuka på bussen hem.
    Stranden och vattnet var ok men jag tycker fortf att vattnet och stranden på senaste resmålet var snäppet bättre, Cypern, strax utanför A.N. Detta var första gången vi åkte till en Sunving resort och det är ju verkligen uppbyggt för barn känns det som mao perfekt när man reser med barn men jag skulle nog inte åka till ett sådant ställe barnfri och jag skulle def inte ha trivts innan jag själv fick barn...Flört Men hur som, ni verkar vara i en annan sists, och lägg till en hyrbil så tror jag att ni kommer att trivas, hitta en egen paradisstrand, favvorestaurang osv. Anläggningen ligger superfint till, högt med supervacker utsikt över havet så hoppas att ni har lgh med havsutsikt!
    Ha det gott på resan!

• Happy me

Passar på att "låna" tråden lite och frågar mer om transfern. Är vägen smal och slingrig eller helt okej, bara lång och kurvig runt bergen? Är lite orolig sedan vi åkte i Turkiet en gång där ja... det var riktiga stup ner och smala vägar. Obestämd

• Tittij

Vi åker med två barn, 1 år och 2,5 år. Därför vi väljer Sunwing
    Vi har inclusive, alltså frukost alla dagar och lunch och middag 5 dagar, så att vi kan gå ut och äta nån kväll iallafall.

Jag är lite orolig för transfer. Vi bor ju nära Arlanda så vi slipper bilresa innan. Men jag bävar ändå lite för att krångla in på buss med 1-åringen efter flyget. Han hgar ju lite spring i benen och ett jäkla humör för tillfället Valde mellan Kreta och Side då Side bara har 30 min transfer.. Men jag har varit där och ville se nåt nytt. 

Kul att hotellet ligger fint. VI har dessvärre inte havsutsikt, utan en Bernie & Lollo-svit med terass mot poolen. Då kan skruttarna sova middag och vi fortfarande ligga lite vid poolen i lugn och ro.

Tack för dina svar  

• Rödstrumpa

Happy me- Nej, jag hade fått för mig via div forum at vägen var smal, slingrig  och guppig hela tiden och det var den inte. Precis som jag tänktemig på en så pass stor ö som Kreta var den mestadels bred/stor väg men det fanns partier som var väldigt krokiga. Dom partierna räckte iofs för mig och sonen.. Kräks 

tittij- Jaha, fick helt andra vibbar när du frågade om restaurang, utflykter osv 
    Jadu, det där med busstransfern kan nog gå precis hur som, som sagt, på nedvägen hade lilltjejen hållt igång heeeeela dagen inkl på planet så hon var trött på bussen och allt förflöt toppen. Hemresan värre för då var hon piggelinas och hade ingen lust alls att sitta still... Min tjej är ganska pigg, aktiv och..."stark i humöret"Flört för tillfället, såg 1-2 andra barn i uppskattningsvis samma ålder och dom såg ut att sitta snällt... hihi Så ta det som det kommer det där med bussen! Jajust ja, det är också stor skillnad om det finns såpass plats på bussen så din lilla får ett eget säte än att sitta ihopklämd med annan resenär och lillen i knät hela vägen. Vi hade oturen att inte få ett överblivet säte till lilltjejen på hemvägen, det var bara vi med liten som inte fick det av någon anledning men bussen var väl full.
    Aha, tror jag vet vilken sorts terass ni har,  men är det inte havsutsikt där?? Poolområdet ligger ju mot havet? De såg fina ut, minns att jag reagerade  -nämen här hade vi juockså kunnat bo, lite närmare restaurangen än Happy baby-lgh vi hade men fortf staket runt terassen för det var verkligen super med våra springungar...

Tror ni kommer att få det jättehärligt på Kreta!! Oroa dig inte över detaljer, det blir som det blir! Ha det gott!

• Rödstrumpa

Tittij- Nu är jag nyfiken på hur ni har haft det! Skrattande

• Tittij

Vi hade det toppen men kommer absolut inte åka tillbaka.

Hotellet var toppen, lägenheten grym!!!  
    Men så lång transfer för att komma till världens ände. Det kändes lite trist. Fanns ju verkligen INGENTING utanför hotellet! En kväll tog vi en kort promenad ner till Ocean och tillbaka och på hemvägen fick 2-åringen köra de där elbilarna.  

Vi testade även SPA:t på Ocean och det var toppen!

Hotell, läge och SPA för topp-betyg, men själva "orten" fett underkänt. Då var Teneriffa mycket bättre trots lite sämre hotell... 

• Rödstrumpa

Ok, lite så som vi kände då... Men vi tänkte att om man hyrt bil och åkt runt lite hade det kanske varit bättre. Men jag håller med, finns massor av ställen att åka till som kanskeligger bättre till. Gick transfern bra iaf?

• Tittij

Var inte så sugna på att hyra bil den här gången. Det var toppen att bara bada och äta hela dagarna

Transfern gick helt ok. Barnen var jättesnälla men det blir ändå lite jobbigt med en 1-åring som står upp och hoppat i knät hela resan... De sov dock lite grann, så jag ska inte klaga. Hotellgrannrna hade massor av åksjuka på nervägen och på hemresan spydde båda deras barn... Kul kul...

Blir det Sunwing igen så lutar det åt Side. Älskar Turkiet och Side är ok. Dessutom 30 min transfer! Vi valde mellan Kreta och Side, men kände för att se nåt annat än Turkiet iår  

Svar på tråden Sunwing Kreta - Makrigialos