• Sophiebysophie

Ni som kan POP, är detta en bra vinteroverall? Se länk..

Hej!

Jag har aldrig haft Polarn o pyrets ytterkläder förut, jag har sett denna overall:

www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=3975539&sectionid=clothes&subsectionid=age03

Tycker den verkar bra i och med att det är uttagbart fleecefoder i den.. kan man ha den både tidig höst och vår plus vintern då såklart.

Tror du/ni att den kan vara något att satsa på? Eller ska man ha is i magen och vänta tills det kommer in något annat? kanske utan avtagbart foder?
    Jag har ingen aning om vad som är bäst?

Sonen är 2 år och 5 månader, han går på förskola, älskar att vara ute jämt och leka och behöver ha något rejält. Vi bor på västkusten, i vintras hade vi mängder med snö här o det va kallt!

Funderar på den POP overallen eller en från Didricksons men dom har inte kommit än, dom är ganska mkt billigare.. men inte lika snygga. Funktionsmässigt vet jag inte om det är nån större skillnad på dom. Det skulle vara att popen man kan ta ut fodret på o därmed använda den längre.

Tacksam för hjälp o råd!

• Svar på tråden Ni som kan POP, är detta en bra vinteroverall? Se länk..
  • pp08

Detta är en skaloverall och ingen vinteroverall. Tar man bort fleecen är det inget riktig foder i overallen. Tror inte att den passar din son om du vill ha något rejält!

♀ 090619
  • Kilsbergen

Vi hade en sådan förra året (bor i Göteborg) till vår son som var 1,5. Jättebra overall som användes från okt till april. Bara att ta på ett extra lager under om det är superkallt ute. Tror aldrig sonen frös i den. Rekommenderas!

• Anne69

Jättefin skaloverall men till vintern skulle jag satsa på något varmare. Jag tycker att själva poängen med vinteroverallen är att man slipper ta på (o för den delen av) så mkt kläder utan barnen kan egentligen kliva direkt i o ur overallen. Med en riktig vinteroverall så riskerar man ju inte heller att personalen glömmer att sätta på mellanlager och att barnen blir kalla.

• jordgubbe0812

Har pop speciella vinteroveraller. Jag trodde det var skaloverallerna som var deras vinteralternativ.
     Jag visste att de hade en vinterjacka, men har inte sätt vinteroverall annat än i baby-varianten. 

• Anne69
    jordgubbe0812 skrev 2011-08-15 16:47:21 följande:
    Har pop speciella vinteroveraller. Jag trodde det var skaloverallerna som var deras vinteralternativ.
     Jag visste att de hade en vinterjacka, men har inte sätt vinteroverall annat än i baby-varianten. 

Kanske är det så? Vi lämnade Pop efter första babyoverallen och har sen dess kört Reima - superbra!
  • Sophiebysophie
    Anne69 skrev 2011-08-16 09:34:42 följande:
    Kanske är det så? Vi lämnade Pop efter första babyoverallen och har sen dess kört Reima - superbra!
    Tycker Reima är på tok för dyra!
  • MajaVira
    jordgubbe0812 skrev 2011-08-15 16:47:21 följande:
    Ja, PoP har även vinteroveraller men de har nog inte kommit ut till butikerna ännu.
  • sarsparis

Köp en pop vinteroverall istället. hade den till sonen, bor på västkusten, den var kanonbra, han frös aldrig, var aldrig blöt och kunde röra sig bra. blir nog en till i år.

• smulis 87

jag var in i butik idag och frågade om en sån overall fast den marinblå, och hon hade själv den till sin son vintern innan och skulle köra med den i år igen :) så uppenbart funkar den över vintern..känns tunn men smidig..och är ju super bra att den håller varmt ändå :)

de andra overallerna skulle kommit in i butiken för en vecka sen sa hon ( karlstad)  

• fransfrank

Hej! Snälla hjälp mig! Jag har köpt en pop vinteroverall men är tveksam om den kommer att hålla tätt om det blir blött . Han ska börja på förskolan nu och är 14mån nu alltså 1 1/2 år till vintern. Den har ju inte samma material som didrikson. Ska jag byta?!Blir tokig minst sagt!

• Triple Trouble

Pops vinteroverallet har 10000 i vattenpelate,didriksson endast 2000, så pops håller vätan borta bättre. enl testet förra året så hamnade didriksson högst upp, men jag förstår faktist inte varför när den knappt är vattentät från början. Vid 2000 går gränsen för vattentät. Kör på pop eller reima. Reima har inbyggd rumpdyna för de mindre barnen. Jättebra!

• sarsparis
    fransfrank skrev 2011-09-02 21:07:00 följande:
    Hej! Snälla hjälp mig! Jag har köpt en pop vinteroverall men är tveksam om den kommer att hålla tätt om det blir blött . Han ska börja på förskolan nu och är 14mån nu alltså 1 1/2 år till vintern. Den har ju inte samma material som didrikson. Ska jag byta?!Blir tokig minst sagt!
    Den är jättebra, högre vattenpelare än didriksson, sonen hade en pop förra året, vi bor på västkusten, han hade den även när slasket kom och han var aldrig blöt. dessutom var den väldigt slitstark, den såg ut som ny efter en vinter. jag ställer mig ytterst tveksam till att didriksson med 2000 vattenpelare verligen håller för lite vattenlek som pop gör, har själv en jacka från didriksson med 2000 vattenpelare som inte håller för regn.
  • Kaosmamma

Jo overaller finns i butik och vissa färger till och med lite utplockat. Men beror ju lite på vart man bor och leveranser osv. De har skaloverall, baby anpassad funktionsoverall (favorit till mindre) och vanlig funktionsoverall. Till de större har de också overall till viss storlek och skidjacka plus byxa, samt snowboard jacka plus byxa.

När det är riktigt blaskigt ute så kan man dra över galonisar (vet att en del slår bakut men det funkar sååå bra om man har rätt storlekar) eller så kan man köpa fodrat galonset.

• sarsparis
    Kaosmamma skrev 2011-09-02 21:17:01 följande:
    Jo overaller finns i butik och vissa färger till och med lite utplockat. Men beror ju lite på vart man bor och leveranser osv. De har skaloverall, baby anpassad funktionsoverall (favorit till mindre) och vanlig funktionsoverall. Till de större har de också overall till viss storlek och skidjacka plus byxa, samt snowboard jacka plus byxa.

När det är riktigt blaskigt ute så kan man dra över galonisar (vet att en del slår bakut men det funkar sååå bra om man har rätt storlekar) eller så kan man köpa fodrat galonset.
    Om det är pop du pratar om behövs väl knappast galonisar? det har inte vi behövt iallfall trots att vi bor på västkusten. vägrar sätta på mitt barn galoner på overallen, då är inte plagget tillräckligt bra och köps inte igenSkrikandes
  • Kaosmamma

Saris: jo för när det är så kallt och blaskigt så hinner det ofta inte torka innan de ska ut igen, och även om det är torrt inne så är det inte så kul att ha dingsura och kalla kläder även om det är till det yttre. Och har man barn som tex sitter mycket så spelar trycket in och då kan det bli kallt och lätt fuktigt, men då är det ganska extremt. Jag har jobbat på polarn och har tre barn som alltid har Po.P och drivit butik med barnkläder och funktionskläder. Så tro mig jag vet vad jag pratar om. Men det beror ju på vart man bor också och hur mycket barnen är ute om dagarna. Men handlar också om personligt tycke. Men är det inte extremt blaskigt så behövs det ju inte. Pratar om väldigt begränsade dagar.

Svar på tråden Ni som kan POP, är detta en bra vinteroverall? Se länk..