• Anonym

Geisha kulor, bästa tips för resultat

Hej!

Inskaffade geisha kulor. Läste istruktionerna som var på tyska.. Så som jag fattade för att uppnå bästa resultat, använd dem 30 min varje dag i 12 veckor under träning. Men till min fråga.. kanske verkar dum men då behöver man inte sitta och knipa alltså? De sköter sig själv?

Ni som testat, tyckte ni att ni uppnådde resultat?

• Svar på tråden Geisha kulor, bästa tips för resultat
  • Lufsan

Meningen med kulorna är att du kommer behöva knipa för att dom inte ska glida ut. Så jo du kommer behöva knipa. 

En dag i sänder.
  • Läkerol

Lufsan- knepigt för jag stoppar in mina och kvar blir dom. Glömt bort dom också. Jag har fött två barn och känner mig slapp. Vad jag förstår så är det kulorna i kulorna som guppar runt när man går och gör att slitmuskeln spänner sig.

• Lufsan
    Läkerol skrev 2011-08-12 15:24:40 följande:
    Lufsan- knepigt för jag stoppar in mina och kvar blir dom. Glömt bort dom också. Jag har fött två barn och känner mig slapp. Vad jag förstår så är det kulorna i kulorna som guppar runt när man går och gör att slitmuskeln spänner sig.
    Jaha, jag har aldrig använt dom men av vad jag har läst så ska det vara för att man ska knipa. aja, du har säkert rätt. 
    En dag i sänder.
  • Lis Alm

Gör du knipövningar samtidigt som du har kulorna inne så får du bästa resultatet.
    Ta det försiktigt till att börja med då man lätt får träningsvärk när man är ovan. Börja med att knipa ex 3-5 omgångar á några sekunder per omgång. 
    Känns det bra dagen efter kan du öka på med en eller ett par omgångar till.
    När du blir duktigare så ökar du på dina knip till ex 5-10 sekunder per omgång.
    Till att börja med så "tappar" man knipet efter några sekunder.

Svar på tråden Geisha kulor, bästa tips för resultat