• Zinara

Tycker ni om min dotters namn

Efter att läst en annan tråd med ett namn jag inte gillade, som var ensamt i sitt slag, blev jag nyfiken på vad folk gillar min dotters namn. Det är nämligen också tämligen ensamt i sitt slag även om jag känner en till som har det som andranamn. 

Så vad tycker ni on namnet Misti? 

Det uttalas som det låter med i på slutet.

Känn er fria att trasha jag tar inte illa upp som TS i andra tråden

(Ni behöver inte kolla SCB båda barnen med namnet är födda i år och är därför inte listade där än)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker ni om min dotters namn
  • Minchy

Ärligt? I dont like it!
    Känns som nått träd/växt , inte min stil på namn, men alla har sina namn! :) 

Life Always Goes On!
  • Thea86

Jag tycker att det låter som ett kattnamn.
    Min ena katt har ett "människonamn" så varför skulle inte en människa kunna ha ett kattnamn.

Annars är det ett gulligt namn som är lätt och smidigt att säga.

• BebisVagga

nja.. namnet e väl inte ful i sej. men på en människa tycker jag inte det passar... en hund hade det passat jättebra på!!

• La Lola

Huvva.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Myra1

Huvudsaken är väl att ni som föräldrar valde det för att ni gilla det namnet. Då är det skitsamma vad vi andra tycker om namnet eller hur

• Zinara
    Thea86 skrev 2011-08-12 15:03:00 följande:
    Jag tycker att det låter som ett kattnamn.
    Min ena katt har ett "människonamn" så varför skulle inte en människa kunna ha ett kattnamn.

Annars är det ett gulligt namn som är lätt och smidigt att säga.
    Haha Själv tycker jag Tindra som är jättevanligt nu är ett hundnamn Min pappas hund heter det. Man tycker ju ofta om eller inte om efter erfarenheter. Samma sak med Nelly och Nikita tex som alla finns på djur jag känner.
Svar på tråden Tycker ni om min dotters namn