• Anonym

Kände mig tvingad att skänka pengar till Afrika!

Var å handlade på Lindex idag och i kassan så frågade hon mig om jag ville skänka 10 kronor till dom drabbade i Afrika. 10 kronor är inte speciellt mycket så det är absolut inga problem men tänk om det hade vart lite knapert för mig och då är det faktiskt väldigt pinsamt att säga "nej" till en ynka 10-krona när alla står och hör det. Jag vet inte varför men jag kände mig nästan tvingad till att säga ja när det var en sån struntsumma - men tänk om man inte vill/kan? Skäms man inte över att säga nej då?

• Svar på tråden Kände mig tvingad att skänka pengar till Afrika!
  • PAOW

nej för om jag dagen innan skänkt tex 1000 kr till afrika så skulle jag säga nej . anse att jag redan gjort min del.
    nu kan ju inte dom i affären veta vad man har för skäl att säga nej och det ska dom faktist skita i,
    summarum...jag skulle inte skämmas

• Anonym (sa nej)

Jag var också och handlade på Lindex. Jag sa nej till att skänka, skämdes då inte för det.

• Insatt

Jag har skänkt genom svenska kyrkan så jag hade bara sagt det till dem och tackat nej.  

• Lalalong

Jag säger nej utan att skämmas. Dom vet väl inte hur mycket jag nyss skänt via annat håll. 

Klara 060504, Alva 100117
  • Anonym

Dom frågade mig.... och jag sa NEJ! Trots att jag inte har knapert med pengar! Ogillar starkt att bli "påflugen" sådär utan sänker jag så gör jag det för att JAG VILL, inte för att jag känner mig tvingad.

• Buspojkarna

Jag var också där och handlade, men jag svarade nej, tack. Om jag vill skänka gör jag det själv, inte via lindex.

Men det är ju en bra idé att enkelt kunna skänka pengar och jag tror att många gör det för att de vill och itne känner sig tvingade

• Anonym

säg bara att du har skänkt pengar via telefon eller annan organisation de kan aldriig bevisa motsatsen

• Anonym

Jag säger alltid nej, ren princip sak, tycker Lindex gör fel när de tigger pengar på det sättet. 

• Anonym

Det var väl bra att du kände dig tvingad? De svältande barnen i Afrika behöver våra tior mer än vad vi gör. Det är extra uppenbart när vi handlar på Lindex.

Svar på tråden Kände mig tvingad att skänka pengar till Afrika!