• Chasingdreams

Vi med BF i slutet av september 2011

Jag har BF den 25/9 och nu börjar det närma sig :). Väntar vårt första barn som är en pojke. Tänkte se om det finns andra med BF däromkring som skulle vilja följas åt och längta tillsammans. Själv känner jag mig större och otympligare för varje dag. Har även fått foglossning. Längtar så efter att få träffa den buffande lilla bebisen. Hur har ni andra det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 11:12
     BF-lista 

Emmynilsson: Pojke BF 12/9 
    Thenia: Pojke BF 12/9 (andra barnet) 
    Emmi83: Pojke BF 17/9
    Phenelia: Bebis BF 20/9 (andra barnet)
    klumpen09: Bebis BF 22/9 (andra barnet)
    PimPim85: Pojke BF 22/9 (första barnet)
    Therese88: Flicka BF 22/9 (första barnet)
    Blomman80: Flicka BF 23/9 (andra barnet) 
    Sara Jo: Bebis BF 23/9 (första barnet)
    Aponge: Bebis BF 24/9 (tredje barnet)
    Kristina86: Pojke BF 24/9 (första barnet)
    Lowan: Bebis BF 24/9 (första barnet)
    Chasingdreams: Pojke BF 25/9  (första barnet)
    Dior: Bebis BF 25/9 (andra barnet)
    Jen81: Bebis BF 25/9 (första barnet) 
    miia87: Flicka BF 25/9 (tredje barnet) 
    Perla: Bebis BF 25/9 (andra barnet) 
    Smukke: Pojke BF 25/9 (första barnet)  
    CrazyMee: Bebis 26/9 (första barnet)
    Satine87: Bebis BF 26/9 (första barnet)
    Lohrinda: Pojke BF 27/9 (andra barnet) 
    Nork: Bebis BF 27/9 (andra barnet)
    Stinakrus: Pojke BF 28/9  
    Trollet84: Bebis BF 28/9 (andra barnet) 
    xanncar: Flicka BF 29/9 (andra barnet)
    Kakmagen: Bebis BF 30/9 (andra barnet) 
    mc87: Bebis BF 30/9 (andra barnet)
    Soulheart: Bebis BF 30/9 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-12 20:37
    Nu är äntligen våra bebisar här. I denna tråd fortsätter vi livet som mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-28/m61539269.html

• Svar på tråden Vi med BF i slutet av september 2011
  • Smukke

Hej.

Jag ska också få en pojke den 25/9 :D Första barnet och man är lagom orolig och rädd :)

• Blomman80

Här väntas en liten (eller jag menar stor) tjej den 23/9. Jobbade sista långa dag idag och det var i grevens tid. Min rygg tar kål på mig. Hur sover ni på nätterna? Får så galet ont i bäckenet hur jag än ligger...

• Smukke

MIn sista dag är den 26e augusti och som jag LÄNGTAR, sitter inte bekvämt, får stressmigrän och halsbränna.
    Jag ska kissa konstant så sover inte så bra, så när jag vaknar, vaknar han :P

• Chasingdreams

Smukke: Vad skojigt att du också väntar din pojke 25/9:). Snart är det bara sex veckor kvar! Försöker att ställa in mig på att gå över tiden så att det inte blir för segt på slutet. Känner igen det där med oron. Var inte alls orolig i början, men ju mer det närmar sig desto nervigare blir det :). Nåt speciellt du är orolig/rädd för? Hur mår du i övrigt? Jag tror nog inte riktigt att jag fattat att det snart kommer in en bebis i vårt liv :).

• kakmagen

Väntar bebis sista september. Andra basrnet. Nu har jag KRAFTIGA sammandragningar och ont i magen dagligen. Tydligen vanligt med andra barnet. Någon annan som känner igen sig?

• Smukke
    Chasingdreams skrev 2011-08-12 18:53:33 följande:
    Smukke: Vad skojigt att du också väntar din pojke 25/9:). Snart är det bara sex veckor kvar! Försöker att ställa in mig på att gå över tiden så att det inte blir för segt på slutet. Känner igen det där med oron. Var inte alls orolig i början, men ju mer det närmar sig desto nervigare blir det :). Nåt speciellt du är orolig/rädd för? Hur mår du i övrigt? Jag tror nog inte riktigt att jag fattat att det snart kommer in en bebis i vårt liv :).
    Jag försöker hoppas på att gå över lite, för just nu är jag inte helt redo, nog för vi precis flyttat och inte ens har en barnsäng :P
    Mest orolig att inte klara av det, alla verkar vara så proffsiga och så kommer nya jag :)
    Har mkt stressmigrän och foglossning, att ta mig ur sambons Volvo har bevisat sig svårt och att gå och handla lite ger ont i fötterna :P
    Så allmänt otymplig :D
  • stinakrus

Här är en till! Bf 28/9 och väntar också en pojke! Massiv foglossning och sen gick ena (yttre) hinnsäcken förra veckan :S Ja måttligt "skoj" med halv vattenavgång i v 33..! Sover ganska uselt, vaknar titt som tätt- men det värsta är den otroligt täppta näsan!! Blir tokig på att inte kunna andas..! Hur mår ni annars?

Den som väntar på något gott...
  • Smukke

Är jag den enda som retar sig på att ens sambo/man sover så förbaskat bra? Så rullar man själv ur sängen några gånger i natten, snubblar över två katter som vill ha mat och kela, bara för att göra om det igen en timme senare :P

• Chasingdreams

Blomman80: Låter skönt att va färdigjobbad och ha möjlighet att varva ner, förbereda sig och längta. Jag jobbar till den 26:e augusti. Undrar varje morgon hur länge jag ska orka. Speciellt sen foglossningen började bråka. Är det första barnet för dig med? Har inte direkt svårt att sova men att hitta en bekväm position och sen när man ska vända sig och det hugger i bäckenet är inget vidare. Sen måste man ju också försöka ta sig upp och kissa ett par gånger på natten. Är riktigt trött på dagarna.

• Smukke
    Chasingdreams skrev 2011-08-12 19:00:04 följande:
    Blomman80: Låter skönt att va färdigjobbad och ha möjlighet att varva ner, förbereda sig och längta. Jag jobbar till den 26:e augusti. Undrar varje morgon hur länge jag ska orka. Speciellt sen foglossningen började bråka. Är det första barnet för dig med? Har inte direkt svårt att sova men att hitta en bekväm position och sen när man ska vända sig och det hugger i bäckenet är inget vidare. Sen måste man ju också försöka ta sig upp och kissa ett par gånger på natten. Är riktigt trött på dagarna.
    Haha förföljer du hela mitt liv? Min sista dag då med :)
Svar på tråden Vi med BF i slutet av september 2011