pipon skrev 2011-08-13 22:33:15 följande:
Annars gör du det lite lättare för dig och åker till Opéra, precis bakom ligger Printemps, som är ett jättestort varuhus. Några leksaker har jag inte lägt märke till men kläder till förbaskelse finns där. Det finns säkertlign leksaker, bara att jag missat dem. Printemps gör anspråk på att vara som Åhléns hemma men priserna är väl snarare NK... Huset är himla vackert och högst upp finns ett mysigt café med schysst utsikt. Det ska finnas en Printemps på västra stranden nära Tour Montparnasse men jag har aldrig varit där.
Det är de shoppingcentrena jag kan komma på på rak arm (förutom les Halles, men där är det lite läskigt att vara och inte så jättestort, men centralt och bra). Fransmän gillar att handla i småbutiker. Har du tid skulle jag faktiskt ge Défense en chans, så långt är det inte, kanske 10-15 minuter med tuben från stan. De har öppet till 20 och om du ska vara på stora konferenscentret är det bara 2 stationer.
Ja jag vara på det stora konferenscentrat och bo precis bredvid så då låter ju faktiskt Défense som en jättebra idé! Och öppettiden gör ju det ännu bättre! Tack så hemskt mycket för dina tips :)