• bengke

Leksaksaffär och barnklädeskedjor i Paris?

Hej!

Jag ska åka på en konferens till paris i september och kommer inte att ha så mycket tid att gå och shoppa men vill gärna köpa lite kläder och leksaker till barnen.

Finns det några bra motsvarigheter till Lindex/Kappahl/BR leksaker etc i Paris, och vilken gata/galleria beger jag mig enklast till för att hitta allt på en plats?

• Svar på tråden Leksaksaffär och barnklädeskedjor i Paris?
  • pipon

Om du ska ha allt på ett och samma ställe förslår jag att du åker ut till La Défense och handlar i det enorma shoppingcentret.

• bengke
    pipon skrev 2011-08-13 12:02:25 följande:
    Om du ska ha allt på ett och samma ställe förslår jag att du åker ut till La Défense och handlar i det enorma shoppingcentret.
    Tack för tips! Det finns inte något lite mer centralt ? Typ Kungsgatan i Göteborg? Eller något extra coolt leksaksvaruhus som Hemleys i London?
  • pipon

Rue de Rivoli är deras version av Drottninggatan i Stockholm (antar att det motsvarar Kungsgatan i Gbg ;) ). Vid Hôtel de Ville ligger ett stort varuhus som heter BVH. Där finns det mesta, det är lite som Åhlens här hemma. De har en leksaksavdelning och lite kläder. Lite längre ner på Rivoli har du C&A, de har billiga kläder.

Hamleys är kidsens paradis, men något liknande vet jag inte om i Paris... Jag har inte barn själv och jag minns inte att det fanns något sådant där när jag var liten. Googla kanske? 

• pipon

Annars gör du det lite lättare för dig och åker till Opéra, precis bakom ligger Printemps, som är ett jättestort varuhus. Några leksaker har jag inte lägt märke till men kläder till förbaskelse finns där. Det finns säkertlign leksaker, bara att jag missat dem. Printemps gör anspråk på att vara som Åhléns hemma men priserna är väl snarare NK... Huset är himla vackert och högst upp finns ett mysigt café med schysst utsikt. Det ska finnas en Printemps på västra stranden nära Tour Montparnasse men jag har aldrig varit där. 

Det är de shoppingcentrena jag kan komma på på rak arm (förutom les Halles, men där är det lite läskigt att vara och inte så jättestort, men centralt och bra). Fransmän gillar att handla i småbutiker. Har du tid skulle jag faktiskt ge Défense en chans,  så långt är det inte, kanske 10-15 minuter med tuben från stan. De har öppet till 20 och om du ska vara på stora konferenscentret är det bara 2 stationer.

• bengke
    pipon skrev 2011-08-13 22:33:15 följande:
    Annars gör du det lite lättare för dig och åker till Opéra, precis bakom ligger Printemps, som är ett jättestort varuhus. Några leksaker har jag inte lägt märke till men kläder till förbaskelse finns där. Det finns säkertlign leksaker, bara att jag missat dem. Printemps gör anspråk på att vara som Åhléns hemma men priserna är väl snarare NK... Huset är himla vackert och högst upp finns ett mysigt café med schysst utsikt. Det ska finnas en Printemps på västra stranden nära Tour Montparnasse men jag har aldrig varit där. 

Det är de shoppingcentrena jag kan komma på på rak arm (förutom les Halles, men där är det lite läskigt att vara och inte så jättestort, men centralt och bra). Fransmän gillar att handla i småbutiker. Har du tid skulle jag faktiskt ge Défense en chans,  så långt är det inte, kanske 10-15 minuter med tuben från stan. De har öppet till 20 och om du ska vara på stora konferenscentret är det bara 2 stationer.
    Ja jag vara på det stora konferenscentrat och bo precis bredvid så då låter ju faktiskt Défense som en jättebra idé! Och öppettiden gör ju det ännu bättre! Tack så hemskt mycket för dina tips :)
Svar på tråden Leksaksaffär och barnklädeskedjor i Paris?