• Anonym (Häxan Surtant)

Irriterande - Grannens barn kör fyrhjuling

Ja, som rubriken säger. Grannens 5-åring har fått en fyrhjuling. Jättekul för honom givetvis. Och han kör fram och tillbaka i timmar på våran grusväg (100m fram och tillbaka). Den låter rätt mycket.

Men jag kan inte hjälpa att jag tycker det är drygt att höra på ljudet timmar i taget. Dels när vi är ute. Men det hörs även väl in när man är inne. Vi har dessutom ett barn med särskilda behov så när jag väl är ensam hemma behöver jag verkligen den stunden av lugn och ro.

Jag förstår att jag kanske är extra känslig utifrån min situation. Därför undrar jag, hade ni tyckt det var ok?

• Svar på tråden Irriterande - Grannens barn kör fyrhjuling
  • Anonym (Häxan Surtant)

*puffar*

• slemtorsk i din bralla

välkommen till min värld!!!!!!

Vi flyttade långt ut i skogen för att få lugn o ro och naturen in på knuten... en månad efter att vi flyttat hit sålde en av grannarna (300 meter bort) sitt hus..till en familj som tydligen har motorer som största intresse.... hela familjen utan mamman har crossar, moppar och bilar som låter som FAN!!! Och det körs i skogen precis utanför vår altan....

I våras var det så illa att jag inte kunde ha balkongdörren öppen för då hörde jag varken radio eller tv här, än mindre kunde jag arbeta.....

Jag skrev en kommentar om det på facebook (där jag för övrigt har en låst sida) deras närmaste granne (som oxå var dem som sålde huset till OSS, de har bara bytt fastighet) kommenterade och svarade att hon tyckte det var lika jobbigt hon.....

nyligen så dök grannen med crossarna upp och var skitsur på mig för att jag beklagat mig på facebook för "så gör man inte" (jag skrev INGA namn eller så..och sidan är som sagt låst)... jag sa som det var att jag flyttade till skogen för lugnet varpå de kontrade med att "Ja vi flyttar ju hit av olika skäl, vi flyttade för att barnen ska få köra... man kan ju inte gå med i en klubb bara för att de ska få köra på en bana och nu måste man ju ha körkort för moppe och då måste de öva"

GAAAAH! Säger jag bara... din granne gör något olagligt också... för liten knatte för att få köra annat än på inhägnat område..prata med dem eller polisanmäl..vilket som

• Anonym (Häxan Surtant)

Inte bara jag som tycker sånt är irriterande då:) Men känner att det inte gått så långt ännu iom grabben är så liten (och fyrhjulingen också). Dessutom leker våra barn så det är ju lite känsligt....

Men gud, hade det varit fler och ännu större grejer som du beskriver så hade jag nog faktiskt inte stått ut. Fast det de gör i ert fall kan väl knappast heller vara lagligt?

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (Häxan Surtant) skrev 2011-08-13 16:31:34 följande:
    Inte bara jag som tycker sånt är irriterande då:) Men känner att det inte gått så långt ännu iom grabben är så liten (och fyrhjulingen också). Dessutom leker våra barn så det är ju lite känsligt....

Men gud, hade det varit fler och ännu större grejer som du beskriver så hade jag nog faktiskt inte stått ut. Fast det de gör i ert fall kan väl knappast heller vara lagligt?
    oo nej det är inte lagligt och det är de medvetna om.... men de ursäktar det med att de har tre motorintresserade barn och en vuxen och att man ju inte kan kräva att man ska gå med i en klubb för att få köra?!?!?
  • Queenie70

Nej jag tycker inte det är ok. Och jag tycker det ä förvånande att så många människor inte ägnar andra en tanke.

• Anonym (Häxan Surtant)

Har nu kollat upp info och det är ju inte lagligt att köra så. Men jag har inte för avsikt att anmäla mina grannar, är rädd om grannsämjan:) Fortsätter det i samma stil tänker jag dock prata med dom.

Jag förstår dock inte heller att det är så många som inte förstår att deras handlingar påverkar andra.

• slemtorsk i din bralla
    Anonym (Häxan Surtant) skrev 2011-08-13 16:44:36 följande:
    Har nu kollat upp info och det är ju inte lagligt att köra så. Men jag har inte för avsikt att anmäla mina grannar, är rädd om grannsämjan:) Fortsätter det i samma stil tänker jag dock prata med dom.

Jag förstår dock inte heller att det är så många som inte förstår att deras handlingar påverkar andra.
    Det är mycket "jag jag jag" tyvärr... jag bor ute i skogen i ett litet område där i stort sett alla utom vi och den andra familjen bott i generationer.....även de yngre så att säga. Jag blir skitförbannad när man flyttar ut på landet och folk beter sig så... vill de köra bilar som bullrar och mopeder så är det väl bättre att göra det i STAN!?!?!?

De menar att det inte funkar att köra på annat sätt "Man kan väl inte kräva att man kör på bana" gnällde mamman men det är ju så som lagen funkar så VISST kan man kräva det. Jag kommer från en byggd med många crossförare och där blir man medlem i en klubb och kör på bana.

Plus att pappan i familjen kör som en jävla IDIOT på vägarna här... nu bor de längst bort på skogsvägen och vi bor på en avtagsväg men min son tex.. cyklar ofta ner från oss till en annan granne 800 meter bort och måste då cykla på den väg där pappan kör sin bil......jag är livrädd att något händer. Jag menar det är ju ingen fara för deras barn (det har ett gäng små barn också) för de barnen lämnar aldrig tomten och de bor ju sist på vägen så det är i stort sett ingen som kör där, men vi är två barnfamiljer till utmed den vägen, hundar och katter också som spatserar omkring och som kan råka illa ut när han kommer farandes...Finns inte plats för bilar att mötas heller så det kan ju smälla rejält i ett back-krön.

Dumt att anmäla faktiskt det håller jag med om, men prata med grannarna och försök att komma fram till något och det ÄR ju faktiskt så att det är olagligt så om grabben ska köra säkert och lagligt får de väl försöka hitta någon annastans att köra
  • ett barn

Jag undra en sak jag är 12 år gammal och sparar till en liten fyrhjuling som jag ska köra på farmor och farfars tomt är det okej tycker niObestämd ps vet ni vad det är för regler angåend fyrhjulingar hittar inte hur gammal elr så man ska vara för en liten

Svar på tråden Irriterande - Grannens barn kör fyrhjuling