Anonym (Häxan Surtant) skrev 2011-08-13 16:44:36 följande:
Har nu kollat upp info och det är ju inte lagligt att köra så. Men jag har inte för avsikt att anmäla mina grannar, är rädd om grannsämjan:) Fortsätter det i samma stil tänker jag dock prata med dom.
Jag förstår dock inte heller att det är så många som inte förstår att deras handlingar påverkar andra.
Det är mycket "jag jag jag" tyvärr... jag bor ute i skogen i ett litet område där i stort sett alla utom vi och den andra familjen bott i generationer.....även de yngre så att säga. Jag blir skitförbannad när man flyttar ut på landet och folk beter sig så... vill de köra bilar som bullrar och mopeder så är det väl bättre att göra det i STAN!?!?!?
De menar att det inte funkar att köra på annat sätt "Man kan väl inte kräva att man kör på bana" gnällde mamman men det är ju så som lagen funkar så VISST kan man kräva det. Jag kommer från en byggd med många crossförare och där blir man medlem i en klubb och kör på bana.
Plus att pappan i familjen kör som en jävla IDIOT på vägarna här... nu bor de längst bort på skogsvägen och vi bor på en avtagsväg men min son tex.. cyklar ofta ner från oss till en annan granne 800 meter bort och måste då cykla på den väg där pappan kör sin bil......jag är livrädd att något händer. Jag menar det är ju ingen fara för deras barn (det har ett gäng små barn också) för de barnen lämnar aldrig tomten och de bor ju sist på vägen så det är i stort sett ingen som kör där, men vi är två barnfamiljer till utmed den vägen, hundar och katter också som spatserar omkring och som kan råka illa ut när han kommer farandes...Finns inte plats för bilar att mötas heller så det kan ju smälla rejält i ett back-krön.
Dumt att anmäla faktiskt det håller jag med om, men prata med grannarna och försök att komma fram till något och det ÄR ju faktiskt så att det är olagligt så om grabben ska köra säkert och lagligt får de väl försöka hitta någon annastans att köra