feliway, hur lång tid innan det verkar?
Mina katter kom tillbaka hem från kattpensionatet förra helgen efter att ha varit där i tre veckor. Min hankatt är en känslig kille och jag tror inte han mådde särskilt bra av att vara där. De har varit innekatter hela sitt liv och de få gånger jag haft andra katter hemma (hjälpt hemlösa) så har han reagerat starkt mot vuxna katter.
Nu när han kom hem och troligen var rätt stressad från början över flytt och bilåkning så hade jag, osmart nog, även skruvat ihop en ny ikeamöbel, en bänk, och satt upp i hallen. Han började revirpinka på bänken och bakom bänken på väggen. Jag har försökt torka bort det efter varje gång, men det doftar såklart fortfarande såpass att han känner av det och fortsätter markera på samma ställe. Har också använt Feliway spray på flaska i några dagar. Nu undrar jag, ni som använt det förut, hur lång tid tar det innan det funkar? På bipacksedeln står det att det kan ta typ tolv dagar.
Jag har också testat att tvätta med ättikssprit efter tips på internet och det har inte funkat helt heller. Han kissar ungefär en gång om dagen på stället. Men inte på golvet nu, där jag har lagt tidningspapper, utan rakt på väggen.
Fler tips eller råd? Vågar man hoppas att han slutar efter att varit hemma lite längre och stressat ner sig?