Min sambo snarkar
Hej
Jag o min sambo har bara bott ihop ett halvår, men är redan slutkörda, han snarkar..
Vi har innan vi flyttde ihop varit särbo några år och visst har jag hört hans snarkningar förut, men jag har inte lagt så stor vikt vid det då vi inte sov ihop mer än 2 nätter i veckan, sen har det dessutom blivit värre sista tiden. Nu blir det så att ingen av oss sover ordentligt, inte jag för snarkningarna och inte han på grund av att jag hela tiden ligger o puffar på honom.
Vi har båda ganska krävande jobb som innebär mycket koncentration och att man är utvilad.
Vi har provat allt, öronproppar, olika nässprayer på apoteket osv ingenting hjälper. Han är inte överviktig. Min sambo har lagt sig i gästrummet några nätter men han tycker inte alls om det utan tycker att man ska sova tillsammans varje natt när man bor ihop, i samma rum o säng. Vi kommer ïfrån varandra och det stör ett naturligs samliv. Jag tycker egentligen inte att det gör så mycket att vi sover i skilda rum ibland, vad finns annars för lösning? Tips, råd mottages mycket tacksamt!