Anonym (inte irriterad) skrev 2011-09-15 09:39:44 följande:
Min man snarkar och har gjort i flera år. Jag har ibland varit fruktansvärt irriterad och det har gått ut över vårt förhållande.
På senare år har även jag börjat snarka. Trodde först inte på det men min man har spelat in mej flera gånger och jag måste nog erkänna att jag snarkar minst lika ljudligt som han!
Nu är jag inte längre irriterad på honom utan betydligt mera förstående...
Hur som helst, en jättebra grej som har hjälpt oss mycket och som gör att vi kan ha gemensamt sovrum (inklusive närhet, kärlek och sex!):
ReduZnore, snarkskena
shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=17204&grp=20...
Följ instruktionerna noga, ha tålamod.
Som sagt för oss har det gjort hela skillnaden!
Öronproppar är "standardutrustning"...
PS: Snarkskenan åker givetvis in EFTER att vi har haft sex...
Det finns ju flera olika vägar att gå. CPAP som innebär att man sover med en mask, eller bettskenor man stoppar i munnen när man sover och som skjuter fram käken så att svalget öppnas och snarkningarna minskas. Men min pappa kunde inte sova med några av dessa "grejjor" i munnen. De operationer som görs är väldigt smärtsamma och inte så tillförlitliga heller. (Fast man går ned i vikt i alla fall, eftersom man inte kan äta på 3 veckor...). Med laser tajtar man upp vävnaden i svalget helt utan operation, bedövning eller smärta och man går tillbaka till ett vanligt liv direkt efter behandlingen. Rätt otroligt egentligen...en lustig detalj är att samma teknik används för upptajtning av vaginor också...med samma fördelar: Ingen operation, ingen smärta och ingen konvalescens. Pappa fick behandlingen NightLase (
www.nightlase.se) och effekten håller tydligen i sig ännu!
Ha det!
N