• FridaKarin

nan eller baby semp?

NAN eller BABYSEMP? Vilket är bäst och varför?

• Svar på tråden nan eller baby semp?
  • Gyllan

För oss var det NAN. Semper fick dottern otroligt ont i magen av. Har även hört många andra som upplevt samma sak, men det varierar säkert från barn till barn

• Miss Cee

Vi har varierat, inte upplevt att någon varit bättre. Däremot så är det väl ofta som barnet föredrar den ena eller den andra, rent smakmässigt.

Däremot har jag hört många säger att sempers luktar värre om den kommer upp igen ;) dvs semper-baby-kräks luktar gammal alkis, medan nan inte luktar speciellt alls, även om det kommer upp lite igen ;)

Om man har en kräkbebis så kan det kanske vara intressant.. :)

• Cjes83

Vi bytte till NAN från Baby Semp då våran tös va ca 2 månader bara för o testa då hon hade det lite bersvärligt med magen. O för henne så fungerade NANen mycket bättre. Hon började även äta mer så kanske hon tyckte att den va godare eller så va det bara dags att börja äta mer, det vet jag inte :)

• Gyllan
    Daeminimon skrev 2011-08-14 13:47:03 följande:
    Skulle aldrig köpa något av Nestlé, så skulle jag tvingas ge ersättning skulle det bli Semper.
    Inte ens om barnet blir så dåligt att han/hon skriker flera timmar varje natt av Semper? Detta hände nämligen oss, hon blev så dålig att vi hamnade på akuten. Dagen efter bytte vi till NAN och och problemen försvann på en gång.
  • Daeminimon
    Gyllan skrev 2011-08-14 21:42:24 följande:
    Inte ens om barnet blir så dåligt att han/hon skriker flera timmar varje natt av Semper? Detta hände nämligen oss, hon blev så dålig att vi hamnade på akuten. Dagen efter bytte vi till NAN och och problemen försvann på en gång.
    Ärligt talat skulle jag bara ge ersättning överhuvudtaget om det var något allvarligt fel på mig eller bebisen, så risken är väl relativt liten. Sen bor jag tack och lov inte i Sverige, så det finns andra ersättningar att välja på. Skulle dock ha jävligt svårt att plocka upp ett paket av något som Nestlé tillverkat.
  • amisej

Jag kör på NAN pro
    Den ska visst innehålla goda bakterier för magen så som vi vuxna har Proviva.

Sen jag började med NAN PRO har sonen slutat prutta och inga fler magknip.

• Maariiia

Jag ger min dotter NAN, testade Semper och hon kaskadspydde verkligen den gången. Efter det har jag inte vågat testa Semper igen.

• Maariiia
    Daeminimon skrev 2011-08-14 13:47:03 följande:
    Skulle aldrig köpa något av Nestlé, så skulle jag tvingas ge ersättning skulle det bli Semper.
    Varför detta hat mot Nestlé? Bara av ren nyfikenhet jag undrar :)
  • Natulcien

Jag använder inte sånt. Men skulle jag, så skulle jag lätt välja den från Semper, eftersom jag aldrig skulle köpa en vara från Nestlé.

Svar på tråden nan eller baby semp?