• TimeOfMyLife

När ska jag börja om med pergotime?!

Åt en enkeldos av pergotime, hade en äggblåsa som var 14,6 mm dag 14 - det var helt perfekt sa dom. Fick ändå ingen ägglossning, och ska nu få äta dubbeldos. Men när ska jag egentligen börja om med nästa? Jag är på dag 33 idag och ingen mens i sikte, man ska tydligen få mens mellan dag 30-35.. Måste jag vänta tills nästa mens? Gråter

~Beauty lies in the eyes of the beholder ~
  • Svar på tråden När ska jag börja om med pergotime?!
  • HelHel

Jag skulle äta mina pergotime dag 5-9 i menscykeln så ja du får nog vänta till nästa mens.

• TimeOfMyLife

Fy sjutton vad segt, det kan dröja jättelänge då jag har världens mest oregelbundna mens :( Jag tycker att jag borde få mens fast jag inte haft ägglossning, det har jag fått alla andra månader jag inte haft ägglossning =/

• Hjärtefröjd

I de flesta fall inväntar man mensen. Jag har börjat med pergo på både dag 3 och 5, som jag fattat det blir ägglossningen mer "kraftfull" om man börjar på dag 3.

• TimeOfMyLife

Får man inte mens efter man inte haft ägglossning alltså? :/

• Hjärtefröjd

JessicaLinnea: Jag brukar få mens även de månader jag inte har ÄL, men jag gissar på att det varierar från person till person.

Vad säger läkaren som skrivit ut dina pergo?

• TimeOfMyLife

Jag har inte pratat med henne, bara när jag fick provsvaret på blodprovet jag tog (progesteron). Det var då hon bestämde att höja min dos. Jag brukar också få mens när jag inte haft ägglossning, önskar bara att den kunde komma nu! =/

• augusti83

DJag hade väldigt sällan mens överhuvudtaget. Så jag fick ta provera för att få mens och sedan på dag 5 börja med pergotime. Jag fick tyvärr ingen ägglossning av denna och fick då börja om med provera och sedan pergotime. Om du brukar få mens kan du nog försöka vänta in den. Att ta provera för att få mens tar ju ett tag extra om du ändå tror att du ska få den snart

• TimeOfMyLife

augusti83, jag tycker att den redan borde ha kommit.. Är på dag 33 och dom sa att efter en pergokur "ska" mensen komma dag 30-35. Hoppas den kommer snart snart snart! Enda gången man ser fram emot mensen är när man ska börja medicinera :P Hur länge har ni försökt?

• augusti83

Om man får ägglossning av pero men inte blir gravis SKA mensen komma dag 30-35. Men om man inte får ägglossning är det ju inte säkert att man får någon mens alls (jag fick ingen) Så antingen väntar du och hoppas att du får mens som du brukar få eller så kontaktar du dem och frågar om du kan få provera för att få mens för att få komma igång. Vi har försökt i totalt drygt 2 år. Jag provade 4 omgångar pergotime men när jag inte lyckades få ägglossning trots tredubbel dos pergotime så ville min läkare göra HyCoCy och det verkar som om jag inte har kanonframkommlighet i äggledarna och vi ska därför gå vidare med IVF i höst.

Hoppas att det går bra för er

Svar på tråden När ska jag börja om med pergotime?!