• TimeOfMyLife

När ska jag börja om med pergotime?!

Åt en enkeldos av pergotime, hade en äggblåsa som var 14,6 mm dag 14 - det var helt perfekt sa dom. Fick ändå ingen ägglossning, och ska nu få äta dubbeldos. Men när ska jag egentligen börja om med nästa? Jag är på dag 33 idag och ingen mens i sikte, man ska tydligen få mens mellan dag 30-35.. Måste jag vänta tills nästa mens? Gråter

~Beauty lies in the eyes of the beholder ~
  • Svar på tråden När ska jag börja om med pergotime?!
  • TimeOfMyLife

Nog blir det starkare allt! :) Blev tyvärr en sticka och en stav, var ju lite klantigt men men :P Det är iaf starkare och då har jag inte hållt mig i fyra timmar!

• FrökenD
    TimeOfMyLife skrev 2011-08-15 21:04:55 följande:
    Fick du inte lämna blodprov? Det fick jag göra dag 25 och det var toknegativt =/
    Nej.. han kollade bara... ska man begära det nästa gång kanske?
  • TimeOfMyLife

Till mig sa dom att man ska ta blodprov dag 25 för att veta om man haft ägglossning eller inte, utifall dosen behöver justeras. Det var väl din första kur med pergo?

• FrökenD

Ja det är det... fan va skumt.
    Ska ta ett gravtest till o om det ör negativt så tar jag nog dosen Primolut o sen Pergo...
    o sen fråga om dom kan ta ett blodprov oxå..

• TimeOfMyLife

Kan tyvärr inte svara dig på frågan om medicinering, och det där med blodprov eller ej kan ju vara olika från län till län. Jag tog först ultraljud dag 14, då hade jag en äggblåsa som vad 14,6 mm och det var tydligen helt perfekt. Sedan, dag 25, skulle jag lämna ett blodprov för att se om jag haft ägglossning eller inte. Vilket jag inte fick. Du kanske inte hade någon äggblåsa i bra storlek när du var på ultraljud och det kanske är därför dom inte sa något om blodprov?

• FrökenD

Ja så kan det ju vara.
    jag va på ultraljud dag 11... lite tidigt eller?
    Jag kan inte alls mycket om sånt här...=(

• TimeOfMyLife

alltså, jag vet ju bara vad dom sa till mig men jag har läst om folk som gjort ultraljud dag 10-16 tror jag :P fattar inte hur det kan vara så olika från gång till gång, ställe till ställe =/

Jag kan inte heller något, så du är inte ensam! Trodde aldrig det var så mycket att hålla reda på för att lyckas bli gravid, innan man förstod att man hade problem så trodde man ju nästan att det skulle gå enklare. Och framförallt att kroppen var en enklare uppfinning!

• FrökenD

Verkligen!! F*n va man har suttit o räknat dagar och tänkt och kollat kalendrar...
    Känns som om det är lönlöst ibland... =(
    Kroppen gör ju lite som den själv vill då...  och eftersom man inte har regelbunden mens så e de svårt o räkna ut äl....

• TimeOfMyLife

Du skojar inte. Satt precis och räknade ut att från förra ägglossning (2011-07-03) till dagens positiva test är det 43 dagar.. Inte direkt så att man orkar hålla koll då. Märker det som tur är på mina bröstvårtor som blir förbaskat ömma. Jag känner som dig, men idag har jag en ganska bra dag, och någon gång blir det våran tur, eller hur? :) Vi är ju iallafall inte ensamma om att inte lyckas :)

Nu ska jag sova, försök ta det lugnt och ring barnmorska eller gynekolog imorrn och fråga om det är okej att du börjar med medicinen :) Godnatt!

• FrökenD

Hello! Nä de e så sant som det e sagt. Man borde ta en master i ingenjörsmatte för att få nån fason på det här =P
    Låg o funderade igår o jag ska köpa tast idag... är dom negativa så ringer jag läkaren imorgon o ser vad hon har att säga. =)
    Kanske låter elakt, men det känns bra att man inte är ensam om det.... inte på ett bra sätt utan... ja, du fattar säkert..=D

Svar på tråden När ska jag börja om med pergotime?!