Cheerleading för barn
Funderar på att sätta tjejerna i cheerleadingskola. Någon som har erfarenhet av det? Menar med kroppsideal och skador osv?
Funderar på att sätta tjejerna i cheerleadingskola. Någon som har erfarenhet av det? Menar med kroppsideal och skador osv?
Oj vad kul!!!! Mina 2 tjejer går på cheerleading och de tycker det är det roligaste som finns
(även jag å min man tycker det) Alla kan vara med lång el kort, smal eller kraftig...alla har en plats i laget och gör det de är bra på. Det är otrolig lagkänsla och man uppmuntrar varann och på tävlingar önskar man även lycka till till andra lag! Mina tjejer har nu gått upp till ett A-lag och tränar 3 ggr/v och varje gång ser de fram emot träningarna!! Tycker verkligen att dina tjejer ska prova på, för cheerleading är den roligatse sport som finns!! Roligt att titta på också!! Lycka till å inboxa mig om du vill...
Love Cheer
(även jag å min man tycker det) Alla kan vara med lång el kort, smal eller kraftig...alla har en plats i laget och gör det de är bra på. Det är otrolig lagkänsla och man uppmuntrar varann och på tävlingar önskar man även lycka till till andra lag! Mina tjejer har nu gått upp till ett A-lag och tränar 3 ggr/v och varje gång ser de fram emot träningarna!! Tycker verkligen att dina tjejer ska prova på, för cheerleading är den roligatse sport som finns!! Roligt att titta på också!! Lycka till å inboxa mig om du vill...Min dotter går också på cheerleading och jag tycker det är kanon. Vi började med balett men hade oturen att få en hemsk lärare så min dotter kom gråtandes efter träningarna (som man absolut inte fick titta på) o ville inte gå tillbaka. På cheerleadingen är det som föregående säger en otrolig laganda och alla är välkomna. Jag har inte uppfattat att kroppsidealen är hårda eller konstiga då man i denna sport sett fördelarna med att ha ngt robust i botten så att säga. Alla behövs och har sin uppgift lixom. Jag tycker det är super!!
Vill du eller dina barn prova på cheerleading så är alla välkomna! Även killar! Sök till oss och få chansen att ta del av Sveriges bästa mixlag!
// Nike Headcoach för DC6