• Nelliepop

refertilisering i danmark eller norge? vi ska nuuuu

Är såååå lycklig.... Min man har äntligen ångrat sig och nu kör vi=)=)

Han steriliserade sig för ett år sen,men ångrar sig nu...

Är det någon som gjort refertilisering som kan ge mig massa info... ????????

refertilisering eller provrörsbefruktning???????

• Svar på tråden refertilisering i danmark eller norge? vi ska nuuuu
  • Elenoor

Vi har bokat tid i Norge för refertilisering och ska dit om två veckor. Börjar faktiskt bli lite nervös, men samtidigt ska det bli sååå roligt. Har ni bestämt er för hur ni ska göra? Om du vill ha mer info är det bara att säga till. Själv tyckte jag att det var svårt att hitta bra info och bra kliniker...men med lite sökning så fann vi en jättebra klinik!

• Nelliepop

Varför valde ni norge???

Vad kostar det där???

Har din man varit steriliserad länge????

Vi ska åka den 20 oktober och göra operationen... =)

Hoppas vi kan följas åt=)        

• Elenoor

Hej igen

Vi valde Norge eftersom vi helt enkelt hade hört väldigt gott om den kliniken,både här på familjeliv men även på andra sidor på internet. Jag tror den totala summan men en hotellnatt slutar på ca 22000 kr. Han har varit steriliserad i 3 ½ år nu så vi får hoppas att det går bra. Fördelen men Norge är ju att de öppnar upp båda sädesläderna igen....det gör det inte i Sverige. Vi ska iväg den 23 september, så snart är det dags :)

Vart valde ni att åka? Hoppas att det går bra för er...tycker absolut att vi ska följas åt! Vi önskar ju samma resultat båda två :)

• Nelliepop

Kul att man inte är ensam om detta..

Jag läste om danmark och mailade till kliniken där och har haft bra kontakt med läkaren..

Vi åker tåg till Danmark och hem samma dag...

Summan på detta är 15000 kr sen tillkommer resekostnader dit o hem...

Min sambo har varit steriliserad nu i precis 1 år...

Vad har ni fått för chanser att detta ska lyckas??                

• Mayflower

Nelliepop: vilken klinik i danmark är det?

min man har visserligen varit steriliserad i ca 9 år nu Obestämd men hoppet är det sista som överger människan.

har varit i mail kontakt med en klinik i norge men skulle gärna jämföra lite

• Nelliepop

Nu är operationen gjord... Allt gick kanom.. Resan ner till damnark var oxå smidig..

Läkaren gav oss 90% att lyckas....  Jag rek kliniken till 100000%  

• Mayflower

åh hoppas att allt går bra för er!

tack för länken btw.

sitter och räknar på fingrarna och danmark borde väl bli billigare än norge?

öppnade dom båda sädesledarna?

• Nelliepop

Ja i damnark tar dom båda... Och läkaren var kanon bra... läkaren  mailade och frågade hur min man  mår nu efteråt..

Det har varit 2 jobbiga veckor för honom. Men nu har 2 veckor gått och det är fritt fram och börja bebisverkstan=)

Det kostade ca 17000 för operationen och ca 2500 för resan dit... Vi åkte dit o hem samma dag...     

Svar på tråden refertilisering i danmark eller norge? vi ska nuuuu