• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äger du en kostym?
  • I Blackrose I

För att svara på TS så visst, maken äger några kostymer och en massa skjortor. Han har alltid skjorta på sig var vi än går och ska vi hem till någon så är det kostym som gäller.

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne. Sa´di (Persisk poet)
  • Korsriddaren
    zygoma girl skrev 2011-08-14 16:10:46 följande:
    Hur många kostymer maken har vet jag inte ärligt talat, han har säkert några som egentligen är i "fel snitt" och som hänger i väntan på att bli moderna igen...

Själv har jag en svart standarskostym där man kan välja kjol eller byxor (väldigt användbart!) och så några dräkter men de används inte till fest.

Men jag undrar - är det lika ovanligt att kvinnor har festklänningar hängandes i gaderoben som  det tydligen är att män har kostym?      
    Skapa en omröstning!
  • Korsriddaren
    lövet2 skrev 2011-08-14 16:13:08 följande:
    Nej, min man äger ingen kostym. Ingen slips heller för övrigt ...
    Ring mig om han behöver någon i framtiden, jag har hundratals. Glad
  • Korsriddaren
    I Blackrose I skrev 2011-08-14 16:18:22 följande:
    Gäller det även om du skulle vilja ha en klänning på dig? Är det då makens godkännande som gäller? (Bara undrar)
    Välkommen till tråden darling. Kyss
  • I Blackrose I
    Naoko skrev 2011-08-14 16:19:18 följande:
    Jag skulle fråga "ser det här ok ut?" och jag skulle ta till mig om han hade några synpunkter. 
    Ok men du tar väl inte på dig kläder för hans skull även om jag förstår att man vill trivas med kläderna ens partner har på sig.
    Skulle du byta kläder även om det var din älsklingsklänning du hade på dig?
  • I Blackrose I
    Korsriddaren skrev 2011-08-14 16:22:30 följande:
    Välkommen till tråden darling. Kyss
    Tack. Kyss 
    Den andra tråden lockar men jag tror jag låter bli.
  • Naoko
    I Blackrose I skrev 2011-08-14 16:22:37 följande:
    Ok men du tar väl inte på dig kläder för hans skull även om jag förstår att man vill trivas med kläderna ens partner har på sig.
    Skulle du byta kläder även om det var din älsklingsklänning du hade på dig?
    Haha, tror du att det här handlar om "gå och byt!"? Skrattande Seriöst ... 
    Låt mig gå jag pallar tji
  • MattiasFru

Japp min man har en kostym, han har säkert flera som inte passar, men har en som han använder när det är något (bröllop begravning osv)

• Mamma och Fru

nope, maken har ingen kostym, och skulle aldrig heller inte införskaffa ngn, inte ens en slips äger han. Några kortärmade skjortor finns dock...

Han trivs inte i nämnda plagg, och vill han inte ha det, så behöver han inte!

Svar på tråden Äger du en kostym?