• jordgubbe88

Hur fira examen?

Jag tar examen i vinter, och jag funderar lite på hur man brukar fira det.
    Det är väl inte lika stor grej som studenten?
    Firar man med klasskompisar? Släkt, vänner?

Hur firade ni eran examen=)?

• Svar på tråden Hur fira examen?
  • seandra82

det finns tusen åter tusen saker man kan göra.

kanske du å ngra i klassen kan gå ut å äta mat på ngn restaurang

bjuda hem ngra vänner o familj å bjuda på ngn lättare mat det behöver inte vara ngt avanserat direkt

när jag tog studenten åkte famijen o jag till en restaurang å åt mat , jättegott å åt tårta hemma . 

• Lena

jag och min man firade båda vår examen genom att gå på skolans examensfest. Våra föräldrar var medbudna.

• Hannajo

När jag tog examen (1999) firade jag hemma med släkt och vänner på kvällen. Dagen efter var jag och mina klasskamrater ute och åt middag.

När min man tog examen (i vintras) fikade vi här hemma med några släktingar.

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • zygoma girl

Jag gick ett program och vi hade gemensam examen i aula med anhöriga, utdelande av examensbevis och sånger etc. Sedan gemensam måltid med alla kursare och anhöriga. På kvällen hade vi en fest i familjen.

Maken läste fristående kurser mest och då var det ju inget officiellt firande alls. Därför (och för att vi pluggade 90 mil från släkten) hade vi en gemensam fest någon månad senare för släkt o vänner i vår barndomsstad.

Man ska ta varje tillfälle i akt att fira! Och att ha tagit examen från universitet/högskola är bra mycket större prestation än att ta studenten!  

• Hannajo
    zygoma girl skrev 2011-08-14 18:53:10 följande:

Man ska ta varje tillfälle i akt att fira! Och att ha tagit examen från universitet/högskola är bra mycket större prestation än att ta studenten!  

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • jordgubbe88
    Det är absolut sant! Har bara fått känslan av att alla gör en jättegrej av studenten, men inte så mkt av examen. Men jag får klura på vad man ska hitta på=).
  • E466

Oj, jag firade inte alls... den blev bara ... klar.

Svar på tråden Hur fira examen?