• Bambi07

Bra trosor?

Hej allihopa, behöver lite hjälp och tips!
    Jag söker med lykta efter bra trosor. Det verkar inte gå att kombinera mina krav, dvs sköna och snygga. Jag gillar spets och sånt, och föredrar hotpants/hela trosor framför string. Problemet jag har är att varenda snyggt par jag köper verkar vara gjort av jag-vet-inte-vad för material, men det är inte bra för livet där under, om vi säger så. Alla bomullstrosor jag har fungerar finfint, så snygga bomullstrosor torde alltså vara det jag söker.

Någon som vet var/om dessa finns? Billigt är ju givetvis bra, men alla tips är välkomna. Börjar bli desperat.

• Svar på tråden Bra trosor?
  • Emmi27

Jag brukar handla på Twilfit, där finns det ju lite olika prisklasser och modeller.

• Bambi07
    Emmi27 skrev 2011-08-14 19:16:41 följande:
    Jag brukar handla på Twilfit, där finns det ju lite olika prisklasser och modeller.
    Har aldrig gått in där utan bara kikat in, men av vad jag har sett så är det väl bara vanliga, enfärgade "tråkiga" trosor? Eller har jag fel nu? :P
  • Emmi27
    Bambi07 skrev 2011-08-14 19:19:00 följande:
    Har aldrig gått in där utan bara kikat in, men av vad jag har sett så är det väl bara vanliga, enfärgade "tråkiga" trosor? Eller har jag fel nu? :P
    Det finns en del färger och mönster men inte hysteriskt mycket, det är bättre att gå in i affären och kolla runt så ser du bättre än att bara scanna av liksom. Vet inte vad du vill ha för färger/mönster. Jag har hittat jättefina underkläder där som inte är tråkiga, men vi har kanske olika smak. Det bästa är väl att du tar en runda på stan och kollar in olika underklädesaffärer. Både Twilfit och Lindex har bra sortiment, tycker jag =)
  • miaik

Hankypanky! De finns på twilfit. Kostar alldeles jättemycket men är värda varenda krona. Snygga. SKÖNA. och snälla mot kroppen.

• Bambi07
    Emmi27 skrev 2011-08-14 19:30:15 följande:
    Det finns en del färger och mönster men inte hysteriskt mycket, det är bättre att gå in i affären och kolla runt så ser du bättre än att bara scanna av liksom. Vet inte vad du vill ha för färger/mönster. Jag har hittat jättefina underkläder där som inte är tråkiga, men vi har kanske olika smak. Det bästa är väl att du tar en runda på stan och kollar in olika underklädesaffärer. Både Twilfit och Lindex har bra sortiment, tycker jag =)
    Jag gillar Lindex sortiment utseendemässigt, men kan inte ha på mig de snygga trosorna därifrån särskilt länge. Gillar spetstrosor som sagt, typ som Hanky Pankys trosor. Men gillar det mesta som inte bara är de vanliga, tråkiga, enfärgade. Gillar inget jättespejsat heller, men du kanske förstår. Lite fina, kvinnliga detaljer på :)
  • Bambi07
    miaik skrev 2011-08-14 19:34:00 följande:
    Hankypanky! De finns på twilfit. Kostar alldeles jättemycket men är värda varenda krona. Snygga. SKÖNA. och snälla mot kroppen.
    Är de sköna och bra då? De ligger lite över min smärtgräns och vad jag tycker är rimligt för ett par trosor men om alla säger att de är så bra så är det ju värt ett försök!
  • miaik

De är helt otroligt sköna! Trodde inte att det kunde vara så stor skillnad på trosor faktiskt, men det är det! Du skrev att du inte gillar string, men jag tycker att de är sköna för att vara string också. Är helt HankyPankyfrälst faktiskt.. Och då har jag ändå bara använt dem i lite drygt ett år.

Jag råder dig att köpa ett par för att testa!

(Låter som att jag jobbar för HP, men det gör jag faktiskt inte... :)) 

• Bambi07
    miaik skrev 2011-08-14 19:42:26 följande:
    De är helt otroligt sköna! Trodde inte att det kunde vara så stor skillnad på trosor faktiskt, men det är det! Du skrev att du inte gillar string, men jag tycker att de är sköna för att vara string också. Är helt HankyPankyfrälst faktiskt.. Och då har jag ändå bara använt dem i lite drygt ett år.

Jag råder dig att köpa ett par för att testa!

(Låter som att jag jobbar för HP, men det gör jag faktiskt inte... :)) 
    De har hotpantsmodell också :)
  • Emmi27
    Bambi07 skrev 2011-08-14 19:36:50 följande:
    Är de sköna och bra då? De ligger lite över min smärtgräns och vad jag tycker är rimligt för ett par trosor men om alla säger att de är så bra så är det ju värt ett försök!
    De jag har flest av som jag tycker är jättesköna och bra (som dock bara finns i svart, vit och beige) kostar 129 kr. Vet inte vad de kallas, inte hipsters, men en lite bredare trosa. Tyvärr finns de inte på hemsidan. De är i nåt slags viskos tror jag, med spets på kanterna. De sitter väldigt bra, man behöver inte gå och dra i dom som det lätt blir med billigare trosor eller sånna med dålig stuns i så att säga.

Sen beror det på hur man är byggd och vad som sitter skönt. Du får testa, svårt för någon annan att avgöra!

Jag tycker 129 kr är ganska mycket men det är värt det för de är så sköna och håller formen. Sen har de billigare varianter, typ ta 3 betala för 2 som inte passar mig nåt bra för jag behöver lite mer resår. Men som sagt, det är btätre att du testar själv =)
  • miaik

Aha!

Om de är lika bra som de "vanliga" så är det en investering Glad 

Svar på tråden Bra trosor?