• Bambi07

Bra trosor?

Hej allihopa, behöver lite hjälp och tips!
    Jag söker med lykta efter bra trosor. Det verkar inte gå att kombinera mina krav, dvs sköna och snygga. Jag gillar spets och sånt, och föredrar hotpants/hela trosor framför string. Problemet jag har är att varenda snyggt par jag köper verkar vara gjort av jag-vet-inte-vad för material, men det är inte bra för livet där under, om vi säger så. Alla bomullstrosor jag har fungerar finfint, så snygga bomullstrosor torde alltså vara det jag söker.

Någon som vet var/om dessa finns? Billigt är ju givetvis bra, men alla tips är välkomna. Börjar bli desperat.

• Svar på tråden Bra trosor?
  • Emmi27
    Bambi07 skrev 2011-08-14 19:36:11 följande:
    Jag gillar Lindex sortiment utseendemässigt, men kan inte ha på mig de snygga trosorna därifrån särskilt länge. Gillar spetstrosor som sagt, typ som Hanky Pankys trosor. Men gillar det mesta som inte bara är de vanliga, tråkiga, enfärgade. Gillar inget jättespejsat heller, men du kanske förstår. Lite fina, kvinnliga detaljer på :)
    det har de på twilfit tycker jag, och inte bara de dyrare varianterna som HP och så. Om du vill ha helspets så finns det, dock är det nåt jag absolut inte gillar så ver inte hur de sitter.
  • Bambi07
    Emmi27 skrev 2011-08-14 19:44:33 följande:
    De jag har flest av som jag tycker är jättesköna och bra (som dock bara finns i svart, vit och beige) kostar 129 kr. Vet inte vad de kallas, inte hipsters, men en lite bredare trosa. Tyvärr finns de inte på hemsidan. De är i nåt slags viskos tror jag, med spets på kanterna. De sitter väldigt bra, man behöver inte gå och dra i dom som det lätt blir med billigare trosor eller sånna med dålig stuns i så att säga.

Sen beror det på hur man är byggd och vad som sitter skönt. Du får testa, svårt för någon annan att avgöra!

Jag tycker 129 kr är ganska mycket men det är värt det för de är så sköna och håller formen. Sen har de billigare varianter, typ ta 3 betala för 2 som inte passar mig nåt bra för jag behöver lite mer resår. Men som sagt, det är btätre att du testar själv =)
    www.twilfit.se/sortiment/sortiment.php
    Det är väl något sånthär som jag är ute efter, liknande det i alla fall. Har likadan modell från Lindex, men de har dels gått sönder (typ rispat upp sig) och sen tror jag det är ganska dåligt material på dem.

www.twilfit.se/sortiment/sortiment.php
    Den skulle väl vara perfekt, men som sagt, materialet är så svårt att veta innan om jag "tål" det eller inte :P
  • Emmi27
    Bambi07 skrev 2011-08-14 19:47:52 följande:
    www.twilfit.se/sortiment/sortiment.php?cat=2#Produkt_905
    Det är väl något sånthär som jag är ute efter, liknande det i alla fall. Har likadan modell från Lindex, men de har dels gått sönder (typ rispat upp sig) och sen tror jag det är ganska dåligt material på dem.

www.twilfit.se/sortiment/sortiment.php?cat=2#Produkt_19
    Den skulle väl vara perfekt, men som sagt, materialet är så svårt att veta innan om jag "tål" det eller inte :P
    Vilken grad tvättar du trosorna i? Ofta ska man tvätta i 40 grader för att materialet inte tål högre.

Kan inte se vilka du menar, kommer bara till tros-sidan via länkarna
  • Bambi07
    Emmi27 skrev 2011-08-14 19:53:33 följande:
    Vilken grad tvättar du trosorna i? Ofta ska man tvätta i 40 grader för att materialet inte tål högre.

Kan inte se vilka du menar, kommer bara till tros-sidan via länkarna
    Klistra in #produkt_95 och #produkt_19 i länken så kommer du se dem :)
    Ingen aning, fast det största problemet är ju inte att de går sönder (bara hänt ett par, och jag har ganska många) utan att jag inte kan ha på mig dem :P
  • Emmi27
    Bambi07 skrev 2011-08-14 19:56:39 följande:
    Klistra in #produkt_95 och #produkt_19 i länken så kommer du se dem :)
    Ingen aning, fast det största problemet är ju inte att de går sönder (bara hänt ett par, och jag har ganska många) utan att jag inte kan ha på mig dem :P
    jaha, de är obekväma menar du? Det är asjobbigt när trosor inte sitter bra =/
  • Bambi07
    Emmi27 skrev 2011-08-14 19:58:30 följande:
    jaha, de är obekväma menar du? Det är asjobbigt när trosor inte sitter bra =/
    De sitter utmärkt, det är inte det. Vill ju inte gå in på detaljer här, haha, men syntetmaterial funkar inte för mig down there helt enkelt.
  • Emmi27

Nu såg jag =)

De svarta är sånna jag har, fast i hotpants eller vad det är. Och dom är galet sköna, sitter som ett smäck och jag är inte direkt formad som idealet hehe. Har typ 4 vita och 4 svarta par tror jag,mina favoriter.

De andra är sånna jag absolut inte gillar :P Så vet inte alls hur de sitter, men de svarta kan jag rekomendera faktiskt. Bästa trosorna jag haft.

• Bambi07
    Emmi27 skrev 2011-08-14 20:01:37 följande:
    Nu såg jag =)

De svarta är sånna jag har, fast i hotpants eller vad det är. Och dom är galet sköna, sitter som ett smäck och jag är inte direkt formad som idealet hehe. Har typ 4 vita och 4 svarta par tror jag,mina favoriter.

De andra är sånna jag absolut inte gillar :P Så vet inte alls hur de sitter, men de svarta kan jag rekomendera faktiskt. Bästa trosorna jag haft.
    Hur är de i materialet då? Känns de "billiga" liksom? Eller är det bomull eller vadå för något?
  • Lindreas

De skönaste trosorna jag har är Hennes och Mauritz mammatrosor faktiskt. Har du testat dem? Eller funkar de kanske inte?

Svar på tråden Bra trosor?