• Happymom

Gummistövlar i storlek 17-18?! Omöjligt!

Letat i en massa affärer och googlat som bara den. Gummistövlar i mindre storlek än 19 är helt omöjligt att hitta!

Dottern har börjat på dagis och det krävs gummistövlar. Vi har ett par i storlek 20, men de åker av direkt. Hon går inte, utan kryper. När hon går med gåvagn och så så sitter de ju kvar.

Lät henne prova storlek 19 i affären, men det går inte heller, kunde lika gärna sätta två hinkar på fötterna. Hon mäter knappa 10 cm. Storlek 19 är 12,5-13 cm inuti. Dessutom har hon smala vader. Vill ha ett par som inte åker av, även om hon växer ur dem snart.

Någon som har nåt tips på vad man kan göra eller om ni vet vart det går att få tag på i storlek 18?        

• Svar på tråden Gummistövlar i storlek 17-18?! Omöjligt!
  • Farfalla

Ingen aning med stövlar just... 
    Men vi hade kavats mer vinteraktiga kängor på dottern då hon var kring året dom stod emot mycket vatten!
    Sen finns det ju endel goretex kängor som ska stå emot endel.. 

• Fenomen a

polarns är smala i benen

• cosinus

Men måste hon ha stövlar om hon inte går?

Min dotter är 13 månader och hon går inte och när det är blött ute så använder jag ett par av storasysterns galonvantar på hennes fötter.

Oftast har hon ett par mjuka tofflor under, bobux använder vi men mockasiner går säkert lika bra. Och så trär jag galonvantarna på och den här remmen som man egentligen ska ha runt handleden den hamnar runt fotleden och med den så spänner jag fast "tummen" så att den hålls fast vid vristen och inte fladdrar runt. Funkar jättebra :)

• Farfalla

vi har faktiskt ett par gummistövkar i strl 18 tretorn om jag inte minns fel.. vet faktiskt inte varfr dottern aldrig använde dom... haha :)

• Paincake

lägg i en sula och ta på ett par tjocksockar så ordnar det sig. Hon växer i dem så småningom.

• Happymom

Tack så mycket för tipsen! Toffelfabriken har jag kollat upp, tyvärr motsvarar deras strl 18 samma innermått som vanliga strl 19. Tossor inuti har vi också testat, åker ändå av Men det där med att sätta gallonvantarna på fötterna var ju jättesmart!

• Alvan2010

Det finns galonbyxor med fötter för kryp-bebisar

Älskar min familj! Man, misse och dotter.
Svar på tråden Gummistövlar i storlek 17-18?! Omöjligt!