Hur ska man göra!!!???
Lång tid?
Du behöver bara ta vanligt kallt kranvatten, micra tills det blir lagomt varmt (min dotter föredrog fisljummet), i med pulver o skaka.
Går på nån minut.
Men annars så kan du ta kokt vatten ut termos ja.
Lång tid?
Du behöver bara ta vanligt kallt kranvatten, micra tills det blir lagomt varmt (min dotter föredrog fisljummet), i med pulver o skaka.
Går på nån minut.
Men annars så kan du ta kokt vatten ut termos ja.

Jag har alltid kokat vattet till ersättningen, även om jag har komunalt vatten.
Händer allt för ofta att det har läckt in dagvatten/avloppsvatten i ledningarna så folk blivit sjuka.
Sist var de väll i östersund? en -koli bakterie för en 3 veckors bebis e inte att leka med, däremot har du väl kokat vattnet i minst 5 min så är de ju bara att värma till ät-temp när det svalnat sedan.
Så koka så mycke vatten på morronen som går åt till hela dagen, ställ i kylskåp eller sätt tätt lock å förvara framme, sedan e de bara att mäta upp i flaskan, värm i micron, till ät-temp och i med pulver, skaka å servera=)
*ler* ja kom på de sedan, de va någon magbakterie....men kommer inte ihåg va den hette.
Tyckte verkligen synd om er då, å sedan när förklaringen kom på vad som orsakade det hela, höll jag på att trilla baklänges.