SUPERVARM barnvinterjacka, tips? Dunjacka???
Min dotter är åtta år och väldigt frusen av sig, vilket inte underlättas av att vi bor i Norrland där det kan bli -30 grader vintertid . Vi har kört med lager-på-lagervarianten med ullunderställ varje vinter och jag har köpt populära vinterkläder som ska vara varma och bra, två år i rad har vi t.ex. köpt Didrikssons vinterset och föregående år, Reimas vinterset. Men dottern är inte nöjd, hon fryser i dessa kläder, fast hon har ullunderställ och vikingskor med ullsula och Hestravantar, samt ullmössa, så hon är verkligen välklädd irån topp till tå!
Nu har jag börjat fundera på hur vi ska göra i år då lager-på-lager uppenbart inte är tillräckligt för dottern. Jag själv är rätt frusen av mig och det enda som funkar för mig vintertid är dunjackor och den varmaste jag testat är en ifrån Peak Perfomance, medan Everests dunjacka inte alls fungerade. Jag funderar alltså på att köpa en dunjacka till dottern och ge mig på kanske något "vuxnare" märke än man brukar köpa till sina barn generellt. Men det handlar ju då om betydligt större summor än både Reima och Didriksson gör inser jag och vill därför ha tips på bra märke!
Peak Performances barnvinterkollektion hittade jag inte på nätet för några dagar sedan, så den kanske inte lanserats än? Men vad finns mer? Hur är The North Faces barnvinterjackor t ex?
Jga har till och med kikat på Canada Goose barnjackor, men inser att 5000 kr för en barnjacka blir för stöldbegärligt
Snälla, hjälp mig!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-19 23:55
Tack för alla tips! Har nu beställt en dunjacka (ifrån 66 North) för tyvärr fanns inte Fjällräven eller Isbjörn att få tag på i rätt storlek här eller på nätet. Den ska vara supervarm så nu har jag höga förväntingar på den
Ska också testa vissa andra tips jag fått här, tusen tack!