• toa

min dotter vill vaxa ögonbryn

min 13 årig dotter  vill vaxa ögonbryn för hon tycker att hon har mycket hår där

jag vaxar inte ögonbryn så jag vet inte 
    ni som vaxar eller har barn som vaxar ögonbryn kommer det mycket hår sen efter vaxning

hon har finnar där kommer vaxning att påverka finnarna  

• Svar på tråden min dotter vill vaxa ögonbryn
  • Mimmlas

Det är väl bättre om hon plockar??

Och nej det blir mindre hår efter vaxning, det blir tunnare. Men finnarna mår nog inte så bra av det. 

• toa

jaha vad ska jag göra då finns då inget annat sätt

• toa

ja det är ju det jag ska göra vad annars Flört

finns det nåt annat sätt att vaxa    

• Rhoda Horswunce
    For det forsta sa skulle jag inte rekommendera att anvanda vax pa ogonbrynen innan man har lite mer erfarenhet av harborttagning, eftersom det kan vara svart att fa vaxet att hamna precis dar man vill ha det. Dessutom ar det inte bra att anvanda det pa finnar.

For det andra sa blir mangden har mindre nar man vaxar/plockar, inte storre. Det ar ytterliggare en anledning till att vara forsiktig. Nar man ar 13 brukar man ofta tycka det ar snyggt med ratt tunna ogonbryn, men nar man blir lite aldre vill man ofta ha mer naturliga, och har man da tagit bort for mycket under en period sa ar det svart att fa det att se naturligt ut igen eftersom alla har inte kommer tillbaka. Vill hon ha tunna fjortisbryn sa skulle jag rada henne att anvanda rakhyvel istallet
    . Da kan hon lata dem vaxa ut igen nar hon kanner for det. Vill hon inte ha sa tunna utan bara att de ska ha en snygg form sa tycker jag att hon ska ga till en salong och plocka dem forsta gangen, och sedan efter det kan hon sjalv plocka bort de har som vaxer ut igen.
  • toa

hon vill inte ha tunna eller snygga eller nånting

hennes problem är att hon har fått hår i mitten  

• Rhoda Horswunce

Okej, men da ar det ju ganska latt att antingen plocka eller raka dem sjalv, bara man inte plockar/rakar for langt at sidorna sa att borjan av sjalva brynet forsvinner. Apoteket har bedovningssalva om hon helst vill plocka dem men tycker att det gor ont.

• toa

vad är bra vaxa eller noppa

vilken är bättre för finnar 

• kellikopter

Ögonbrynsrakhyvlar!! Dom är skitbra!! Jag kan själv inte använda pincett då jag är väldigt känslig... Kostar 60 kr för tre stycken och finns på cubus och på kicks vad jag vet :) varje hyvel håller ett tag med :)

• Rhoda Horswunce

Att  noppa ar battre.

• toa

hon har betämt att använda ögonbrynhyvel

tack för all svar och tips 

• toa

men du som använder ögonbrynhyvel 

kommer  min dotter att få mera finnar om hon använder ögonbrynshyvel   

• vildovacker1

Nej, hon får inte fler finnar av att raka. Var försiktig bara så hon inte retar hud som redan är irriterad

• amorvincitomniia
    Linda Fritzh skrev 2011-08-15 06:52:56 följande:
    Låt henne gå till en hudterapeut som kan fixa hennes bryn
    Håller med föregående talare!

Inte nog med att det kan vara svårt att avgöra vad man passar i osv men 13-åringar har gärna en tendens att vilja plocka lite för mycket också ;)

Så ta henne till någon som plockar fram en grundform då har hon lättare att bara underhålla hemma sedan, med pincett/brynhyvel vilket hon nu tycker är enklast. Pincett är dock att föredra ur hygiensynpunkt.

Sedan om hon har besvär med acne koncentrerat i nedre delen utav pannan/mellan brynen så kan hon mycket väl vara uttorkad i kroppen. Ansiktet fungerar som en karta över hur kroppen mår (likt zonterapi) och just nedre delen utav pannen reflekterar tarmsystemet, får man i sig för lite vatten så är vätskan som tunntarmen tar upp inte lika "ren" och då får man lätt kvisslor i just det området. Det kan vara svårt att få in rutin på att dricka mer men kanske kan hon ha med sig en vattenflaska till skolan? Eller ha som vana att dricka 2 glas vatten innan hon går till skolan och 2 när hon kommer hem?

Lycka till!
  • Xofina

Nej usch, om jag får en dotter i framtiden skulle hon aldrig få göra det..Usch det är SÅ FULT! så fult så fult så fult.
    Tänk om det börjar regna då har man inga ögonbryn kvar sen.....
    Ögonbrynen återfår aldrig sin tjocklek igen, iallfall från dem jag har hört som gjort det. 

Linda Fritzh skrev 2011-08-15 06:52:56 följande:
    Låt henne gå till en hudterapeut som kan fixa hennes bryn

Det tycker jag också!

Jag plockar mina med pincett  ..Ögonbrynen gör hela ansiktet!

• Tealhawk
    toa skrev 2011-08-15 02:37:44 följande:

hon har betämt att använda ögonbrynhyvel

tack för all svar och tips 

Inte hyvel för begynnande unibrow skulle jag säga. Då blir det tjocka ändar som syns mer när det växer ut. Plocka med pincett istället. Det går nästan lika fort, man tar hela strået och man behöver göra det mer sällan än rakning.
  • Linda01

Hon kan ju noppa litegrann, jag har inte märkt att det blir mer hår än det var innan kanske lite tjockare hårstrån, men man noppar sig ju när deet växer ut igen. Hur det blir beror också på vad hon har för anlag så det e nog individuellt.
    Lycka till!!

• lollo01

jag tycker det är konstigt att man vill göra något åt sina ögonbryn. Jag är blond och mina ögonbryn är väldigt ljusa, de syns knappt. Jag ´stör mej på det otroligt mycket!

Svar på tråden min dotter vill vaxa ögonbryn