• Luullis

Hur gick din TREDJE förlossning?

Har startat en tråd om detta i början av graviditeten men den dog ut och jag bytte konto så vi kör igen.

Nu är det snart förlossningsdags och jag undrar hur din tredje förlossning gick? Lättare? Svårare? Ondare? Snabbare?

Om dom första två var lika - var även den tredje det?  Ös på med historier!

• Svar på tråden Hur gick din TREDJE förlossning?
  • Gummsan

Absolut bästa förlossningen ever!
    Ända jag inte grät på utan det gick kanon.
    Kände första pirret vid 23 tiden. Vi åkte in vid 01. Va inne 02.50. Va öppen 4cm. 02.38 va hon ute :-P

• Trekidz

Bäst av mina förlossningar var nr 3, lagom takt, lustgas o inga stygn efteråt :) Första tog 30 min från det vi kom in tills han är ute, andra tog 9 min från att jag fick hjälp av bm o usk ut från bilen tills hon är född, nr 3 kom vi in 01 på natten o hon är född 05.45, perfekt :)

Alla goda ting är 3: Elias Tilde & Lovisa :)
  • 120126 B

Tuffast tog 19 h :(
    BM sa dock under förlissningen att tredje brukar bli utdragen. Stämde på mig
    1:a barnet 6 h
    2:a 3,5 h
    3:e 19 h från första värk

• Luullis
    120126 B skrev 2011-08-15 22:07:06 följande:
    Tuffast tog 19 h :(
    BM sa dock under förlissningen att tredje brukar bli utdragen. Stämde på mig
    1:a barnet 6 h
    2:a 3,5 h
    3:e 19 h från första värk
    Åh! Hoppas att det inte blir så för mig!!
  • lövet2

Första tog 3 timmar.
    Andra tog 4 timmar.
    Tredje tog 17 timmar.

Men det var liksom ingen fara! Det hakade upp sig där vid 6-7 cm och harvade på med värkar, men det var OS på TV och jag hade virkningen med mig, så tiden gick ändå rätt fort ...

• Luullis
    lövet2 skrev 2011-08-15 22:23:05 följande:
    Första tog 3 timmar.
    Andra tog 4 timmar.
    Tredje tog 17 timmar.

Men det var liksom ingen fara! Det hakade upp sig där vid 6-7 cm och harvade på med värkar, men det var OS på TV och jag hade virkningen med mig, så tiden gick ändå rätt fort ...
    Haha! Ja tur att man kan vara positiv ändå!!
  • standby

Lättare. Ville inte riktigt komma igång först, hade regelbundna men klena värkar först. Fick pyttelite värkstimulerande dropp en kort stund. Efter droppet var satt var bebis ute på tre timmar :)

• pluppfamiljen

8 h varav 2 timmar gick till att krysta 

Blivande 6 barns mamma
  • sarismaris

Bra tråd!! Svara mera, jag vill också veta! :)

Har hört att trean kan va en luring tyvärr...
    Har haft bra förlossningar med de två första (ca 8-9 timmar från första värken tills de varit ute) och hoppas att den kommande (i jan/feb -12) blir lika bra (eller gärna ännu bättre, kanske något kortare!)  =)

Svar på tråden Hur gick din TREDJE förlossning?