• Anonym (nyfiken)

hur tidigt kände ni symptom/fick ni plus?

Jag vet att det florerar typ tusen trådar om detta, men jag tycker ändå det är kul att höra... hur tidigt kände ni av symptom av att ni var gravida...inga spöksymptom nu utan symptom som var tydliga och som faktiskt resulterade i ett plus sen????

OCh

Hur tidigt testade ni positivt...ett plus som höll i sig och var en riktig och inte bara en kemisk graviditet???

Rent biologiskt så tar det ju 3-4 dagar innan ägget fäster och sen ytterligare 8-10 dagar innan kroppen ens börjar producera graviditetshormon så tidigast 11 dagar efter ägglossning kan man alltså känna symptom...men det tycks vara flera här på FL som kännt symptom typ dagen efter ägglossning!?!?!?

• Svar på tråden hur tidigt kände ni symptom/fick ni plus?
  • Anonym

Nja det tar 3 dagar ungefär för ägget att vandra ner till livmoderns, sedan ytterliggare några dagar innan det fäster. Det simmar runt i livmodern först några dagar för att hitta en bra plats att fästa på. 

• Anonym

Jag kände första symptomen 5 dagar efter befruktningen (enligt fl's räknare) och plussade starkt på bim-2

• Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2011-08-15 12:57:00 följande:
    Nja det tar 3 dagar ungefär för ägget att vandra ner till livmoderns, sedan ytterliggare några dagar innan det fäster. Det simmar runt i livmodern först några dagar för att hitta en bra plats att fästa på. 
    ja det var ju ungefär det jag skrev.. är ju inte det som är kontentan i det hela utan hur tidigt andra har känt symptom
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2011-08-15 12:58:02 följande:
    Jag kände första symptomen 5 dagar efter befruktningen (enligt fl's räknare) och plussade starkt på bim-2
    wow... vad kände du då???
  • jamenvisst

Svagt pluss på ägglossning +8, något starkare på ägglossning +10, starkt och fint på ägglossning +15.

Jag kände fysiska symtom på ägglossning +13 så som ömmande bröst och molvärk i magen. 

• Anonym (nyfiken)
    jamenvisst skrev 2011-08-15 13:21:33 följande:
    Svagt pluss på ägglossning +8, något starkare på ägglossning +10, starkt och fint på ägglossning +15.

Jag kände fysiska symtom på ägglossning +13 så som ömmande bröst och molvärk i magen. 
    kändes det som ägglossning alltså??

Varför testade du så tidigt som ägglossning +8
    Var det rent hopp/nyfikenhet eller kände du av något?
  • jamenvisst

Kännde inget bara nyfiken. Främst för att se om det verkligen gick plussa så tidigt!

• Anonym
    Anonym (nyfiken) skrev 2011-08-15 13:17:37 följande:
    wow... vad kände du då???

Grova humörssvägningar var väl de mest märkbara och att bröstvårtorna gjorde så ont att jag nästan trodde de skulle falla av :-P 
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2011-08-15 13:30:46 följande:
    Grova humörssvägningar var väl de mest märkbara och att bröstvårtorna gjorde så ont att jag nästan trodde de skulle falla av :-P 
    AAAAJ.... usch ja de kan vara känsliga de där vårtorna *S*

Humörsvägningar kände jag av väldigt tidigt förra gången jag var gravid... ca en vecka efter ägglossning men jag hade inte en susning om att det kunde vara ett tecken förrän vi läste om det i en gravidtidning och jag skrattade och sa att "ja några humörsvägningar har jag ju inte haft iaf så gravid är jag nog inte" varvid min dåvarande skrattade så han trillade av stolen och gick o köpte ett gravtest...haha... testade dock inte förrän på BIM och fick ett plus då.....

Denna gången.. tja... jag är på ägglossning +3-4 så det är på tok för tidigt att ens ana något men känner som en tyngd i livmodern, nästan som mensvärk.......
  • Anonym
    Anonym (nyfiken) skrev 2011-08-15 13:34:12 följande:
    AAAAJ.... usch ja de kan vara känsliga de där vårtorna *S*

Humörsvägningar kände jag av väldigt tidigt förra gången jag var gravid... ca en vecka efter ägglossning men jag hade inte en susning om att det kunde vara ett tecken förrän vi läste om det i en gravidtidning och jag skrattade och sa att "ja några humörsvägningar har jag ju inte haft iaf så gravid är jag nog inte" varvid min dåvarande skrattade så han trillade av stolen och gick o köpte ett gravtest...haha... testade dock inte förrän på BIM och fick ett plus då.....

Denna gången.. tja... jag är på ägglossning +3-4 så det är på tok för tidigt att ens ana något men känner som en tyngd i livmodern, nästan som mensvärk.......

Haha, min man trodde jag hade fått nån knäpp för att jag blixrade till för minsta lilla här hemma och blev inte heller direkt överraskad av resultatet på testet ^^

Hoppas du får ett plus!   
  • Anonym (nyfiken)
    Anonym skrev 2011-08-15 13:37:04 följande:
    Haha, min man trodde jag hade fått nån knäpp för att jag blixrade till för minsta lilla här hemma och blev inte heller direkt överraskad av resultatet på testet ^^

Hoppas du får ett plus!   
    Nä jag var rent överjävlig har jag förstått och insett i efterhand.... ha ha... men det förtjänade han iofs *S*

Vi hoppas på plus nu annars är det bara att fortsätta försöka
  • LillaLilja

Den 11 december hade jag ÄL, den 16 december fick jag typ som mensvärk och stickningar i magen, den 25 december plussade jag starkt, de var på BIM -1 :)

Bebisen är fortfarande kvar och beräknas komma 3 september :)

• Anonym (tvåbarnsmor)

Har två barn och har haft mycket tidiga symtom när jag väntade mina barn. Plussade även BIM-4 :) Så nog går det att känna av symtom tidigt

• Anonym (nyfiken)
    LillaLilja skrev 2011-08-15 13:48:29 följande:
    Den 11 december hade jag ÄL, den 16 december fick jag typ som mensvärk och stickningar i magen, den 25 december plussade jag starkt, de var på BIM -1 :)

Bebisen är fortfarande kvar och beräknas komma 3 september :)
    Det där ger ju mig hopp..sitter här med värsta ägglossningsvärken..alltså det KÄNNS som ägglossning men jag ägglossade tors-fredag med säkerhet eftersom jag gjorde ett VUL dagen innan och ägglossningstestade.

det är ju ungefär lika många dagar emellan för mig nu som det var för dig då........har BIM 26/8 så jag får väl vänta o se...
  • Mumin80

Nidblödningar, i samtliga graviditeter (en fullgången, en MA i v. 12, en pågående nu i v.15). I denna graviditet kom den i v. 3+4 och varade ca. 5 dagar, upphörde på BIM ungefär. Testade plus på BIM+4 (tog inga tidigare test, ville se att mensen inte "kom igång"). Även ömma bröst.  I förra grav. rosa flytningar ett par dagar, testade plus två dagar senare. Med dottern också nidblödningar ca. 4 dagar, ca en halv vecka före BIM (vill jag minnas). Testade negativt på BIM (vill jag minnas), plussade några dagar senare. 

Snällt av min kropp att berätta så tydligt, fast samtidigt så betyder det ju att om jag skulle få en sån blödning igen nån gång (tror iofs inte att vi kommer att skaffa fler barn, om denna grav. går bra), så vet jag ju att om jag får en sen mens efter några dagar eller en vecka så är det ett tidigt missfall, även om jag inte testat mig.  

• Mamman76
    jamenvisst skrev 2011-08-15 13:21:33 följande:

Är själv på äl +8 imorrn:)  Hade du superkoll på äl med stickor? Eller hur vet du att det gått just 8 dar?Glad
    Jag har kört stickor, temp och kollat livmodertappenSkrattande
  • LillaLilja

Hejsan! Hur går det?? Har du känt nått mer?? *Nyfiken*

Håller tummar och tår för dig!

• Anonym (nyfiken)
    LillaLilja skrev 2011-08-18 12:28:25 följande:
    Hejsan! Hur går det?? Har du känt nått mer?? *Nyfiken*

Håller tummar och tår för dig!
    jo... det fortsätter att molvärka... då och då...och tja.. känner mig väldigt trött men enligt sambon så är jag alltid trött så jag vet inte *S* BIM-7 i dag..
  • LillaLilja

Ok, kanske är något då.. Jag var SJUKT trött i början, kunde sova heela tiden.. Somnade om jag satt mig i soffan osv..

Svar på tråden hur tidigt kände ni symptom/fick ni plus?