• Anonym

hur tidigt kände ni symptom/fick ni plus?

Nja det tar 3 dagar ungefär för ägget att vandra ner till livmoderns, sedan ytterliggare några dagar innan det fäster. Det simmar runt i livmodern först några dagar för att hitta en bra plats att fästa på. 

• Anonym

Jag kände första symptomen 5 dagar efter befruktningen (enligt fl's räknare) och plussade starkt på bim-2

• Anonym
    Anonym (nyfiken) skrev 2011-08-15 13:17:37 följande:
    wow... vad kände du då???

Grova humörssvägningar var väl de mest märkbara och att bröstvårtorna gjorde så ont att jag nästan trodde de skulle falla av :-P 
  • Anonym
    Anonym (nyfiken) skrev 2011-08-15 13:34:12 följande:
    AAAAJ.... usch ja de kan vara känsliga de där vårtorna *S*

Humörsvägningar kände jag av väldigt tidigt förra gången jag var gravid... ca en vecka efter ägglossning men jag hade inte en susning om att det kunde vara ett tecken förrän vi läste om det i en gravidtidning och jag skrattade och sa att "ja några humörsvägningar har jag ju inte haft iaf så gravid är jag nog inte" varvid min dåvarande skrattade så han trillade av stolen och gick o köpte ett gravtest...haha... testade dock inte förrän på BIM och fick ett plus då.....

Denna gången.. tja... jag är på ägglossning +3-4 så det är på tok för tidigt att ens ana något men känner som en tyngd i livmodern, nästan som mensvärk.......

Haha, min man trodde jag hade fått nån knäpp för att jag blixrade till för minsta lilla här hemma och blev inte heller direkt överraskad av resultatet på testet ^^

Hoppas du får ett plus!   
Svar på tråden hur tidigt kände ni symptom/fick ni plus?