Hur gör ni med tomten?
Jag har en liten fundering.
Hur gör ni andra med tomten?
Jag minns ju själv att jag fick tro på tomten när jag var liten, men att han aldrig riktigt kom.
Någon släktträff en man i gummimask, ett annat år min kompis som klädde ut sig för mina småsyskon och en gång min styvpappas kompis som kom med paket.
Min son fyller 3 nästa vår, och de senaste åren har jag börjat uppskatta julen så mycket. Jag vill göra den så mysig det bara går. Men hur gör man med tomten?
Har ni någon som klär ut sig, paket som lämnas utanför, någon släkting som brukar ta hand om det eller struntar ni helt enkelt i det?
Jag är bara nyfiken för själv skulle jag nog känna mig elak tror jag, att låta någon klä ut sig för min son. Men samtidigt vill jag att han skall få tro på tomten och känna lite av mystiken kring jul.
När jag var liten lämnade min mamma en 'Nissepåse' på våra rum natten till julafton. Så när vi vaknade fick vi leta, och hittade en liten presentpåse men några små leksaker, pyssel och en liten chokladtomte eller så.
Det gjorde jag för min son förra året, han förstod nog inte mycket men tror han fick känslan av något speciellt så fort han vaknade.
Sedan efter Kalle Anka och julklappsöppning brukade min mamma 'hitta' en säck med julklappar från tomten utanför ytterdörren, eller i trapphuset som innehöll varsit paket från tomten. (Oftast saker som mamma aldrig skulle köpa för de var ju för dyra)
Men snälla berätta gärna hur ni gör hemma hos er, skulle vara roligt att läsa!
(Ber om ursäkt för att jag nu kommer starta en tråd om Julen mitt i sommaren... men jag gör inte mycket annat just nu än funderar och planerar inför framtiden)