• Anonym

Fejkat mail från paypal. Vad ska man göra?

Fick ett mail från Paypal där det stod att jag hade ett oläst meddelande, började genast ana orråd när jag klickade på länken och det stod massor om kontouppgifter, personnummer med mera.
    Klickade ut därifrån direkt UTAN att fylla i något.

Klickade in på min "riktiga" paypal och mycket riktigt var det inget mail där.
    Klickade ut igen och loggade in på länken, för att dubbelkolla vad som stod. Fick meddelande om att det var en bedrägerisida från mitt virusprogram.

Ska man anmäla sånt till paypal eller???
    Jag har ju som sagt inte fyllt i något men ändå? Eller är det vanligt förekommande? Misstänker att det är från en tjej som ville att jag skulle sponsra min blogg och jag redan då tyckte det var märkligt att hon ville ge 1000 kr för en sån sak. Hur ska man göra? Anmäla till paypal eller bara radera och skita i mailet?

• Svar på tråden Fejkat mail från paypal. Vad ska man göra?
  • Anonym

Sånt där finns det hur mycket som hellst av, det är klart du kan vidarebefodra mailet till dem så de får det men du är nog långt ifrån ensam. Jag brukar få liknande från "facebook" men det är ju också bara lurgrejer. Man ska passa sig för att klicka på länkar i såna mail då de kan ge datorn virus, kolla alltid vad det är för länk innan du klickar på dem!

• Anonym (anonym)

De mailen är oerhört vanliga, får dagligen såna angående PayPal och jag har inte ens något konto! De är välkända "phishing" brev, strunta i det och vad du än gör. Öppna inte något sånt igen utan tryck delete med en gång.

• Anonym

Jag klickar sällan/aldrig på länkar i mail. Den här gången gjorde jag det då mycket för att jag ville få bekräftat att denna person var fejk något jag känt hela tiden. Skönt att fått svar, det är första gången någon försökt sig på mig, dock är jag påläst och därmed så skulle jag aldrig lämna ut kontouppgifter till någon. Tack för svaret :)

Svar på tråden Fejkat mail från paypal. Vad ska man göra?