• Charlot

Gonal-f eller menopur.. vad är bäst tror du??

Försök 1 med gonal-f; 16 ägg, varav 2 befruktades, 1 ma.
    Försök 2 med menopur; 6 ägg, varav 1 befruktades, inget resultat alls
    Försök 3 med gonal-f + menopur kombinerat, 11 ägg, 2 befruktades. fick tillbaka båda samtidigt, ledde till tidigt missfall..

Nu försök 4 med gonal-f igen, 15 ägg varav hela 4 befruktade, fick tillbaka 2 och är i v11 med tvillingar!

Menopur är följdaktligen inte alls min grej, men allt är så otroligt olika! Har en annan kompis som vid sitt 5e försök fick menopur, och fick tvillingar av det... Det skadar aldrig att prova ny medicin om den man redan provat inte ger det resultat man vill ha! Lycka till, och våga för att vinna!

• Charlot

Vädur 78; Tack! Och ja, de har inte sagt nåt annat än att de sett perfekta ut.. Men det är tyvärr fortfarande mycket läkare inte kan se.. Det kan se hur bra ut som helst, men ändå inte vara det.

De 3 första försöken var inom landstinget, det 4e nu var vårt första betalförsök. Känns som om privatkliniken gjorde allt lite bättre.. Skrattande 

Hade eg tänkt ge upp efter de 3 första eftersom det gick så dåligt, men tänkte att vi kör 3 till, sen ger vi upp om det går lika dåligt. Är glad nu att vi inte gav upp!! 

• Charlot
    Hjärtefröjd skrev 2011-08-17 14:56:07 följande:
    Jag har hängt i många IVF-trådar de senaste åren och aldrig någonsin läst om någon som blandat puregon, gonal-f och menopur. Men jag kan absolut ha missat nått.
    ..och jag är ju då en av dom som blandat.. Glad Gonal-f + menopur samtidigt, 2 sprutor i magen om dagen! (de ville öka min äggproduktion då bara menopur gav väldigt få, men samtidigt få den bättre kvalité som menopur oftast ger. Dock visade det sig att menopur inte alls gav nån bra kvalité för egen del)
  • Charlot

Japp, de långtidsodlar inte när det blir så få befruktade..

Ni har oxå gjort på Sahlgrenska då förstår jag? Vi gick ju vidare till ivf-kliniken efteråt.. 

Vi har gjort alla med ISCI, brukar ju ofta inte bli superbra resultat då heller.. Men vi har tyvärr inte haft nåt val då mannen haft lite trötta killar.

Gonal-f verkar ju ändå vara rätt bra för din del, vet de varför det blir så dåliga befruktningar? 

Svar på tråden Gonal-f eller menopur.. vad är bäst tror du??