• Anonym (samma o samma)

samma svar hela tiden

Jag har tittat en del på forumet och ser samma svar rätt ofta. Jag tänkte ta upp några.

1.Vad skulle h*n gjort då? Ställt upp utan lust?

problemet med argumentet är ju att man inte behöver utsätta sig för våld eller liknande utan man kan vara delaktig i att ge sin partner nått som denne behöver på dom sätt man inte har något mot att ställa upp. För även om man inte har lust själv borde man bry sig så pass mycket om den man älskar att man vill ge nånting som hjälper.

2.Ni har olika lust så det är bara att göra slut.

dom som skriver detta tycks tro att inget kan förändras och att allt som ett förhållande bygger på är sex. Men i dom flesta fall då man kommit så långt att man söker hjälp så är det för att förhållandet i övrigt fungerar och man anser att man vill fixa det hela för att man värderar övriga förhållandet mer. Det finns fler faktorer som spelar in!!!

3.Hjälp till med sysslorna hemma så ska du se att h*n´s lust ökar.

Om det är nån som tror att det är lösningen kan bara sluta ge relations tips till andra för då gör man bara mer skada än nytta.

4.Men onanera istället då!

Ett till vilseledd påstående. Sex handlar om så mycket mer än bar den mekaniska kropps rörelserna. Det handlar om sexuell bekräftelse som alla borde få. Det är trots allt det närmsta man kan komma en annan mänska fysiskt så det är det man saknar inte att hå komma.

Till sist en fråga, Har jag fel?

• Svar på tråden samma svar hela tiden
  • Anonym (lite kanske)

Håller i princip med.

Men anledningen till att lusten minskar kan faktiskt vara så enkel som att "hjälp till med sysslorna så ska du se". Så var det nämligen för mig, jag blir inte kåt på någon jag finner kåt och lat och inte lyssnar när jag säger att jag är utarbetad och vill att han ska ta sitt ansvar i hemmet. Det faller under kommunikationsbiten och punkt 1: JAG behöver att disken är diskad innan jag har sex eller ett löfte om att HAN isf gör det eftersom att jag inte kan slappna av i sänghalmen om jag har tusen saker på min att-göra-lista.

Men det faller under kommunikation som sagt och det ansvaret ligger hos både den som vill OCH den som inte vill.

• Nyfiken gul

nja.. grejen är ju att alla fungerar olika och har därmed olika förutsättningar.

Det finns inget standardsvar helt enkelt på frågor om lust.

För en del ÄR det så enkelt som att dela på hushållssysslorna för att orken ska finnas där och lusten komma tillbaka - för andra spelar det ingen roll hur fördelat allt är då lusten ändå är borta och då får man hitta på annat osv.

och var och en känner sig själv bäst, jag kan absolut tycka att en stunds onani ialla fall löser det rent sexuella för stunden även om jag givetvis vet och förstår att det inte löser min partners brist på lust, men det kan i aluta lla fall få mig att sluta gnälla för ett timma i alla fall och kan vara värt att testa...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (samma o samma)

att hushålls sysslorna ska vara fördelad kan jag se att det påverkar men det är ju inte fördelningen som är problemet utan anledningen till att det inte har vart jämnfördelat, så som lathet m.m.

om man lever i en relation där den ena har större lust än den andra så är onani en nödlösning för stunden ingen lösning på problemet i stort.

Jag håller i stort sett alltså med er som har skrivit inlägg #1 o #2 :)

Svar på tråden samma svar hela tiden