• Vildand

Hur mycket vet du om barn?

Med viss tveksamhet tycks jag få ha kvar mina ungar (gissade förstås på fpfrågan eftersom inget av svarsalternativen är rätt). Nu har de passerat bebisstadiet och lyckligtvis klarade det den tiden utan mollusker som jag inte hade känt igen. VIll också påpeka att mina barns navelsträng inte luktade alls. Jag bävar lite på vilket resultat jag skulle få om quizet handlat om den ålder mina ungar är i. Ännu sämre förmodligen.

• Vildand
    Anonym (...) skrev 2011-08-16 19:14:11 följande:
    Redan på Hitlers tid gjordes det experiment på barn. Barnen togs ifrån deras mammor, lades i en sal med andra bebisar. Dom fick all näring genom dropp, och några gånger om dagen byttes deras blöja. Efter tre veckor dog barnen pga bristen på närhet, så närhet är väldigt, väldigt viktigt. Man dör utan närhet.

Även nyare studier visar på detta 
    Men du i Nazityskland gjordes det experiment som gick ut på att man lät nyförlösta mammor ta hand om sina spädbarn men förhindrade att de matade barnen. Då dog barnen på tre dygn. Det är ju inte precis som om något av mat eller närhet kan tas bort utan att det får oerhörda konsekvenser.
  • Vildand
    hallonfot skrev 2011-08-17 08:35:04 följande:
    Nej, svaren är varken mina åsikter eller värderingar, utan tagna ur en bok som heter "Barnliv"
    Fast om det är Katerina Janouch värderingar eller dina egna är ju egentligen oväsentligt. Värderingar är det lika fullt. Vilket förstås vi alla har, men det kan vara bra om man kan särskilja en värdering från fakta.
Svar på tråden Hur mycket vet du om barn?