Inlägg från: Rhoda Horswunce |Visa alla inlägg
  • Rhoda Horswunce

Hur mycket vet du om barn?

Fluffskalle skrev 2011-08-16 18:07:22 följande:
    Hehe och sista frågan med svaret "Föräldrar som mår bra och är lyckliga". Jag svarade "massor av tid med sina föräldrar". Med tanke på att närhet enligt quizzet är lika viktigt som föda så borde det vara rätt. Tänk om föräldrarna blir lyckliga av att shoppa med väninnorna dygnet runt, åka ensamma utomlands osv? Ger väl inte ungen något.

Jaa, jag vet, tar det alldeles för allvarligt nu men är bara sur rent allmänt :)
    Fast det star ju inte tid med utan tid ifran. Och agnar man all sin tid at att shoppa och resa och struntar totalt i sina barns behov sa mar man knappast bra egentligen, aven om man kanske inbillar sig att man gor det.

Men jag haller med om att vissa av fragorna kan ha manga olika svar.
  • Rhoda Horswunce
    hallonfot skrev 2011-08-17 10:22:36 följande:
    Jag vet, men jag har läst om dessa saker i andra böcker oxå
    Manga foraldrar, experter och forfattare har nog just de asikter som du i quizzet satt som ratt svar (titta bara pa snittresultatet, det ar ju anda 7/10) just nu. Men det gor anda inte svaren till fakta. Hade du t.ex. skrivit "hur ofta ska en bebis ata enligt livsmedelsverkets rekommendationer" istallet for bara "hur ofta ska en bebis ata", sa hade det daremot varit fakta.
Svar på tråden Hur mycket vet du om barn?