• trettioplus

    De finaste komplimanger du fått

    Dags att drömma tillbaka och suga på lite gamla(?) karameller.

    Lista de tre finaste komplimangerna - de du blivit gladast över -  som du har fått från en annan person under ditt liv! ("jag älskar dig" gills inte)

       

       
       


    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Svar på tråden De finaste komplimanger du fått
  • slemtorsk i din bralla

    min sambo sa för en tid sedan:

    Jag vill uppleva alla känslor med dig, för tillsammans med dig vågar jag känna smärta och sorg. Jag vill uppleva allt med dig, allt som livet ger, glädje OCH sorg, medgång och motgång för du får mig vilja bli en bättre man.

    det var stora ord och en otroligt fin komplimang....

    Annars har jag fått höra från en kompis till min son:

    Jag önskar att min mamma var som du, lika snäll och lekig.....(och då är jag absolut inte en lekmamma, tvärtom)

  • trettioplus
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-16 20:11:52 följande:
    Jag önskar att min mamma var som du, lika snäll och lekig.....(och då är jag absolut inte en lekmamma, tvärtom)

    Vad hade du gjort?
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Maglan

    Två komplimanger jag fått som mamma.

    Den ena från en bekant som hade mig som förebild som mamma.

    Den andra från en vän som sa att hon beundrade mitt sätt att vara förälder på

    Det värmde verkligen och jag kände mig väldigt stolt!!

  • MaaxMaax

    "Jag gillar din hjärna! Eller, ditt sätt att tänka liksom.." Sagt av en lärare på folkhögskola.

    "You have such a cute face, especially when you talk about donkies!"  Hur ska man tolka det? Sagt av en holländsk kille jag mötte tillfälligt under en vecka i frankrike.

    "Du är så knäpp och bra, du är min idol!" En föredetta klasskamrat. 

  • slemtorsk i din bralla
    trettioplus skrev 2011-08-16 20:14:47 följande:
    Vad hade du gjort?
    Inte så mycket.. varje gång jag hämtade min grabb på dagis hrmm förlåt förskolan så satte jag mig alltid en stund inne i lekrummet och pratade... det var lite roligt för det var en kristen förskola och lärarna skojade alltid att jag var som jesus för alla barnen kom till mig *ASG*

    Just denna flickan och min son var ofta kvar sent tillsammans med två mycket mindre barn så jag satte mig och ibland fick de kamma mitt hår och göra frisyrer på mig.. men jag tror mest hon reagerade på att jag kramade o pussade min son.. och att även de andra barnen fick en kram om de ville...Hennes mamma var en väldigt kall person.. jag tyckte hon var obehaglig. Min son berättade även senare att flickan anförtrott för honom att mamman slog dem.
  • trettioplus
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-16 20:19:57 följande:
    Just denna flickan och min son var ofta kvar sent tillsammans med två mycket mindre barn så jag satte mig och ibland fick de kamma mitt hår och göra frisyrer på mig.. men jag tror mest hon reagerade på att jag kramade o pussade min son.. och att även de andra barnen fick en kram om de ville...Hennes mamma var en väldigt kall person.. jag tyckte hon var obehaglig. Min son berättade även senare att flickan anförtrott för honom att mamman slog dem.

    ...
    Stackars liten. 
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • trettioplus

    Har ni lätt att komma på dem, eller måste ni fundera en stund?

    Någon komplimang som återkommer regelbundet? 
    Själv får jag alltid komplimanger för mitt leende. Något som tas emot med kluvna känslor, då jag tidvis är en deprimerad typ.  


    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • amalie79

    Min kollega som är bra mycket äldre än mig sa till mig att jag är den trevligaste och goaste tjej han vet och att om han varit 38 istället för 58 så hade jag inte fått gå lös länge.
    Det var skämtsam ton men seriöst menat och det var skönt att höra just då eftersom jag och exet gått isär.

  • Gryndrömmen

    Mina karameller är inte så gamla, men det finaste jag fått höra är att jag är en inspiration för många som kämpar med att göra sitt liv hälsosammare :)

Svar på tråden De finaste komplimanger du fått