• trettioplus

De finaste komplimanger du fått

Dags att drömma tillbaka och suga på lite gamla(?) karameller.

Lista de tre finaste komplimangerna - de du blivit gladast över -  som du har fått från en annan person under ditt liv! ("jag älskar dig" gills inte)

Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Svar på tråden De finaste komplimanger du fått
  • M C

"Yoy very pritty" i översättning från (beklagar stavningen) Tjök tat lisn.
    Turkiska.
    Fick höra det ofta där. Då var jag 25 och otroligt snygg. Typ.Foten i munnen

Resten folk säger som är snällt är så jobbigt att skriva, vi hoppar det.
    Det där ovan gäller inte längre, jag ser inte ut så längre. Herregud, det är ju en livstid sen!

Men när jag hör att mina barn är underbara tar jag åt mig!

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Sockertoppen27

Jag får ofta höra att jag är den vackraste tjejen dom har sett och att jag har en sån fin kropp osv. 

Något som brukar beröra mig är när barn säger "jag önskar du var min mamma"  "Eller tänk om min mamma var som dig" Jag fick senast höra det i somras av en 13 årig tjej som jag tog hand om under en period för hon hade det  jobbigt hemma.  Det var inte första gången någon sa så till mig men varje gång nån säger såna saker så blir jag rörd. 

• trettioplus
    vallakra skrev 2011-10-01 20:40:21 följande:
    För ett par veckor sedan klev jag ur duschen just när min 6-årige son kom in i badrummet (vi är inte blyga av oss i vår familj). Han tittade på mig en stund och sedan sa han med verklig beundran i rösten: "vilken fin rumpa du har mamma, den är alldeles bucklig"! Ja, ja, roligt att nån har glädje av celluliternaSkrattande
    Så tydligt exempel på att det här med att vi anser vara snyggt är väldigt indoktrinerat.
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • LitenEmma

1. Du har kroppen alla tjejer drömmer om
    ( naturligt smal och ibland även vältränad )

• LitenEmma

Åh, det åkte iväg innan jag skrivit färdigt, suck

1. Du har kroppen alla tjejer drömmer om
             ( naturligt smal och ibland även vältränad )

2. Du gör mig glad bara jag ser dig utanför och nu sitter du här inne med mig och fikar, underbart!
            (Glad äldre granne jag hjälper med småsysslor ibland eller bara är sällskap till. Kul att det uppskattas! )

3. Du är den vackraste kvinna jag någonsin mött. Du kommer säkert säga nej, men vill du äta middag med mig ikväll? (Jag svarade nej, för jag skulle hem till min sambo som lagat middagen för en gångs skull) Han sa att ja, en sån vacker kvinna som du är såklart upptagen. Men glöm aldrig att du är uppskattad, snällaste jag vet och såklart vackrast. Vi ses, vackra kvinna. Och så blinkade han och gick.

(En man ca 50 år med invandrarbakgrund som bröt rätt kraftigt, jag jobbade då i matvarubutik och satt för   tillfället i kassan. Efter att han betalat väntade han utanför kassan tills det inte var någon mer kö. Sen kom han tillbaka och bjöd ut mig. Jättegulligt!  )

• amalie79

En kollega till mig sa när jag och mitt ex gjorde slut att "om jag hade varit 38 istället för 58 så hade du inte fått gå lös länge". Samma karl har sagt , på ett fint och inte alls sliskigt sätt att jag är den goaste tjej han träffat,  och jag tror faktiskt han menar det uppriktigt.

" Jag tror du är min ängel" skrev en av mina bästa vänner till mig för ett tag sen.

"Du märker det inte själv, men du lättar upp stämningen här, utan att egentligen göra särskilt mycket. Du kommer in, är dig själv, småpratar och folk börjar le" /sagt av min chef på PU-samtal.

• solen01

Den bästa komplimang jag  fått höra ofta är: att jag ser ung ut för min ålder, och att jag ser sexig ut.
    Nu har jag träffat en wow man sen ca 4månder sen, som ger mig mycket wow komplimanger som:
    Jag gillar ditt sätt att prata, plus att du är en vacker kvinna och så är du grym sexig också.
    Den mannen var redan wow i mina ögon när vi pratades vid bara på en veckas tid. :)

• skrotnisse

"Jag kan inte koncentrera mig på vad du säger för att du har så vackert leende."
    " du är en sådan positiv människa, inget är omöjligt enligt dig"
    " du är den roligaste människan jag känner"
    " du är en sådan stark person"

Tack för ett bra ämne att ta upp!!! Man blir automatiskt på bättre humör=)

• Zixi
    Du är en riktigt bra vän, är nog något av det finaste någon sagt till mig
    2010-07-20 3040/50
  • Pocatello

"You're the only one I would cry in public for."
    En nära vän när jag hade avskedsfest innan jag flyttade hem till Sverige efter ett år i USA.

"Världens skulle vara bättre om alla var som du."
    Samt en massa annat i en sång som en kompis hade skrivit till mig och framförde när jag fyllde 25.

Svar på tråden De finaste komplimanger du fått