Knivig sits? pepptalk önskas
Umgängesrätten måste redas ut, för den har han. Hon verkar inte riktigt ha kunnat komma över ett och annat pga att du inte får träffa dottern? Jag tycker att han ska ringa familjerätten och diskutera åtminstone. Det är inte bara hennes barn.
Jag förstår att du mår dåligt av hela sitsen, men tycker verkligen att du ska sluta vara arg på exet pga att hon undanhöll graviditeten så han inte kunde säga till om abort. Han hade inte kunnat tvinga henne ändå och för övrigt så kan du väl inte framöver tänka på hans dotter som "den som kunde försvunnit om hon sagt till i tid", låter lite som att ni är arga över att hon inte gjorde abort?
Jag låter elak nu, jag vet, förstår att du mår dåligt av det här, men jag tänker ändå att dessa små agg mot mamman om hur dottern blev till måste bearbetas. Även om hon kanske agerat fel. Ni hade ändå inte kunnat göra något då.
Är själv styvmamma och även om jag älskar min mans barn så är det ett helt liv av att anpassa sig efter exet och försöka göra det så lätt man kan. Man måste försöka släppa att hon gjort fel mot honom och inte tänka på det mer. Annars blir man galen.