Inlägg från: Noname00 |Visa alla inlägg
  • Noname00

Grannen under klagar

Är det verkligen ok, att hoppa, studsa boll, tappa saker konstant i golvet bara för att det är mellan 8-22?

• Noname00
    kela t skrev 2018-02-10 16:25:12 följande:

Mitt i detta "kaos" undrar man ju varför det byggs hus med så dålig ljudisolering..??

Byggnaden från början var nog inte tänkt för verksamhet med parkettgolv och springande mellan 8-22.
    Problemet är inte att man hör utan att det saknas hänsyn till sin grannar speciellt under.
    Det springs genom ena änden av bostaden till den andra och avslutas med ett hopp det hörs tydligt.
    Det studsas även boll inomhus.
    Man hör hur ungen skrattar  så det uppmuntras till detta springande och dunsade.
    Yngste ungen kan också sitta och dunka en föremål mot parketten.
    Problemet är att människorna över har aldrig bott i bostad och har en annan kultur de ser inte problemet eller bryr sig inte, studsa en fotboll inne är helt ok.

Andra grannar hör ingenting från sina grannar så jag tror inte ljudisoleringen är så dålig bara att våra grannar är extrema.

Vi är ganska tålmodiga men tycker att springandet och hoppande bör ha avtagit runt 20 tiden.

Att flytta är inte ett alternativ.
  • Noname00
    derglernas skrev 2018-02-10 17:12:28 följande:

Alltså barn har inte rätt att skrika och hålla på som små rövare 24 timmar om dygnet , men i ditt fall så skulle jag säga att det är ok, det sker inte under oacceptabla tider och det pågår inte i timmar i sträck så normal störning

Min granne spelar fiol just nu , låter som hon flår sin katt värre oljud får man leta efter . Men det är dagtid och hon måste ju få öva om hon vill det ,man får stå ut med oljud ibland så länge det inte pågår för länge

Annars kanske man borde köpa hus på landet om man vill ha tyst

Så det är ok att det kan pågå i ettapper från 8-23, när man har lyssnat på någon som springet utan att överdriva 2 timmar så är det rätt tröttsamt att höra det om och om igen speciellt på kvällarna.

Det handlar ju inte om att det ska vara tyst utan att visa respekt mot sina grannar.
    Du menar att din granne spelar fiol i etapper totalt runt 12 timmar om dagen?
  • Noname00
    derglernas skrev 2018-02-10 17:13:59 följande:
    Härligt och berikande med mångkultur va =P tänk på det när du röstar nästa gång
    Du menar att jag ska rösta på SD?
  • Noname00
    derglernas skrev 2018-02-10 17:29:30 följande:
    Kan du inte försöka ta till dig av det jag faktiskt skriver? Jag sa att ljud här och där är ok , men pågår det timme ut och timme in är det inte ok, i ditt fall är det för mycket

Nej min granne över en halv timme till en timme typ 2-3 gånger i veckan,hon början bli bättre =P ,och sånt ljud får man lov att tåla men i ditt fall är det extremt och inte ok
    Kan du försöka ta till dig av det jag faktiskt skriver?
  • Noname00

Om det var ett par timmar om dagen så skulle jag inte bry mig, tål rätt mycket mellan 9-17.

Samma sak man ställer sig inte och slagborrar kl 21:30 en söndagkväll, vad kan vara så akut att man inte hunnit med det under dagen?

Svar på tråden Grannen under klagar