Inlägg från: kela t |Visa alla inlägg
  • kela t

Grannen under klagar

Mitt i detta "kaos" undrar man ju varför det byggs hus med så dålig ljudisolering..??

• kela t
    Noname00 skrev 2018-02-10 16:43:52 följande:

Byggnaden från början var nog inte tänkt för verksamhet med parkettgolv och springande mellan 8-22.

Problemet är inte att man hör utan att det saknas hänsyn till sin grannar speciellt under.

Det springs genom ena änden av bostaden till den andra och avslutas med ett hopp det hörs tydligt.

Det studsas även boll inomhus.

Man hör hur ungen skrattar  så det uppmuntras till detta springande och dunsade.

Yngste ungen kan också sitta och dunka en föremål mot parketten.

Problemet är att människorna över har aldrig bott i bostad och har en annan kultur de ser inte problemet eller bryr sig inte, studsa en fotboll inne är helt ok.

Andra grannar hör ingenting från sina grannar så jag tror inte ljudisoleringen är så dålig bara att våra grannar är extrema.

Vi är ganska tålmodiga men tycker att springandet och hoppande bör ha avtagit runt 20 tiden.

Att flytta är inte ett alternativ.

Fattigbyggen..! :)
  • kela t
    Noname00 skrev 2018-02-10 16:58:16 följande:

Vad menar du?

Att många hus är ljudisolerad alldeles för dåligt..byggherrarna och politikerna bryr sig inte..vill bara ha sina hyrespengar..vet vad jag pratar om för bor själv i dålig ljudisolering där man hör allt..kranarna hörs jättetydligt - ändå är det tillåtet att ha tvättmaskin i bostaden t.ex..

.
Svar på tråden Grannen under klagar